Приказ основних података о документу
Značaj muzeja kao kulturnog dobra za razvoj informalnog obrazovanja
dc.contributor | Filipović, Dejan | |
dc.contributor | Šećerov, Velimir | |
dc.contributor | Lukić, Bogdan | |
dc.contributor | Radosavljević, Uroš | |
dc.contributor | Marić, Miroslav | |
dc.creator | Živković, Ljiljana | |
dc.creator | Jovanović, Slavoljub | |
dc.creator | Đorđević, Ivana | |
dc.date.accessioned | 2023-12-04T12:18:23Z | |
dc.date.available | 2023-12-04T12:18:23Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-6283-074-6 (GF) | |
dc.identifier.uri | http://gery.gef.bg.ac.rs/handle/123456789/1674 | |
dc.description.abstract | Informalno obrazovanje je doživotni proces kojim se stiču znanja, razvijaju veštine i formiraju stavovi. U društvu visoke tehnologije i masovne kulture, informalno obrazovanje se realizuje u društvenim institucijama, ali i u ustanovama javnog informisanja i kulture. Informalna okruženja kao što su muzeji pružaju značajne potencijale za učenje, ali se uslovi razlikuju od onih u formalnim obrazovno-vaspitnim institucijama. Naglasak je na procesu učenja koje je samousmereno, dobrovoljno i personalno, a ishodi nisu unapred definisani. Muzeji su mesta gde ljudi pronalaze, istražuju i testiraju svoje ideje. Ključni elementi učenja u muzeju obuhvataju stvaranje veza između poznatog i nepoznatog i sticanje autentičnog iskustva kroz posmatranje izložbenih predmeta. To su mesta gde ljudi svih uzrasta mogu da uče vlastitim tempom, a učenje se odlikuje željom za otkrivanjem, slobodnim istraživanjem i deljenjem iskustava sa porodicom, prijateljima, vršnjacima i drugim posetiocima. Ovakva okruženja predstavljaju mesta intergeneracijskog učenja, omogućavaju učenje putem otkrića i socijalnu saradnju. Uloga muzeja kao kulturnog dobra za razvoj informalnog obrazovanja je značajna jer je učenje u najširem smislu rezultat interakcije koja se odvija u slobodnom vremenu između posetioca i muzejske sredine. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Beograd : Asocijacija prostornih planera Srbije | sr |
dc.publisher | Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | Zbornik radova Desetog naučno-stručnog skupa sa međunarodnim učešćem "Planska i normativna zaštita prostora i životne sredine", Palić-Subotica | sr |
dc.subject | muzej | sr |
dc.subject | kulturno dobro | sr |
dc.subject | učenje | sr |
dc.subject | informalno obrazovanje | sr |
dc.title | Značaj muzeja kao kulturnog dobra za razvoj informalnog obrazovanja | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.spage | 187 | |
dc.citation.epage | 193 | |
dc.identifier.fulltext | http://gery.gef.bg.ac.rs/bitstream/id/3538/bitstream_3538.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1674 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |