Značaj muzeja kao kulturnog dobra za razvoj informalnog obrazovanja
Аутори
Živković, LjiljanaJovanović, Slavoljub
Đorđević, Ivana
Остала ауторства
Filipović, DejanŠećerov, Velimir
Lukić, Bogdan
Radosavljević, Uroš
Marić, Miroslav
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Informalno obrazovanje je doživotni proces kojim se stiču znanja, razvijaju veštine i formiraju stavovi. U društvu visoke tehnologije i masovne kulture, informalno obrazovanje se realizuje u društvenim institucijama, ali i u ustanovama javnog informisanja i kulture. Informalna okruženja kao što su muzeji pružaju značajne potencijale za učenje, ali se uslovi razlikuju od onih u formalnim obrazovno-vaspitnim institucijama. Naglasak je na procesu učenja koje je samousmereno, dobrovoljno i personalno, a ishodi nisu unapred definisani. Muzeji su mesta gde ljudi pronalaze, istražuju i testiraju svoje ideje. Ključni elementi učenja u muzeju obuhvataju stvaranje veza između poznatog i nepoznatog i sticanje autentičnog iskustva kroz posmatranje izložbenih predmeta. To su mesta gde ljudi svih uzrasta mogu da uče vlastitim tempom, a učenje se odlikuje željom za otkrivanjem, slobodnim istraživanjem i deljenjem iskustava sa porodicom, prijateljima, vršnjacima i drugim posetiocima. Ovakva okruženja ...predstavljaju mesta intergeneracijskog učenja, omogućavaju učenje putem otkrića i socijalnu saradnju. Uloga muzeja kao kulturnog dobra za razvoj informalnog obrazovanja je značajna jer je učenje u najširem smislu rezultat interakcije koja se odvija u slobodnom vremenu između posetioca i muzejske sredine.
Кључне речи:
muzej / kulturno dobro / učenje / informalno obrazovanjeИзвор:
Zbornik radova Desetog naučno-stručnog skupa sa međunarodnim učešćem "Planska i normativna zaštita prostora i životne sredine", Palić-Subotica, 2019, 187-193Издавач:
- Beograd : Asocijacija prostornih planera Srbije
- Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet
Колекције
Институција/група
Geografski fakultetTY - CONF AU - Živković, Ljiljana AU - Jovanović, Slavoljub AU - Đorđević, Ivana PY - 2019 UR - http://gery.gef.bg.ac.rs/handle/123456789/1674 AB - Informalno obrazovanje je doživotni proces kojim se stiču znanja, razvijaju veštine i formiraju stavovi. U društvu visoke tehnologije i masovne kulture, informalno obrazovanje se realizuje u društvenim institucijama, ali i u ustanovama javnog informisanja i kulture. Informalna okruženja kao što su muzeji pružaju značajne potencijale za učenje, ali se uslovi razlikuju od onih u formalnim obrazovno-vaspitnim institucijama. Naglasak je na procesu učenja koje je samousmereno, dobrovoljno i personalno, a ishodi nisu unapred definisani. Muzeji su mesta gde ljudi pronalaze, istražuju i testiraju svoje ideje. Ključni elementi učenja u muzeju obuhvataju stvaranje veza između poznatog i nepoznatog i sticanje autentičnog iskustva kroz posmatranje izložbenih predmeta. To su mesta gde ljudi svih uzrasta mogu da uče vlastitim tempom, a učenje se odlikuje željom za otkrivanjem, slobodnim istraživanjem i deljenjem iskustava sa porodicom, prijateljima, vršnjacima i drugim posetiocima. Ovakva okruženja predstavljaju mesta intergeneracijskog učenja, omogućavaju učenje putem otkrića i socijalnu saradnju. Uloga muzeja kao kulturnog dobra za razvoj informalnog obrazovanja je značajna jer je učenje u najširem smislu rezultat interakcije koja se odvija u slobodnom vremenu između posetioca i muzejske sredine. PB - Beograd : Asocijacija prostornih planera Srbije PB - Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet C3 - Zbornik radova Desetog naučno-stručnog skupa sa međunarodnim učešćem "Planska i normativna zaštita prostora i životne sredine", Palić-Subotica T1 - Značaj muzeja kao kulturnog dobra za razvoj informalnog obrazovanja SP - 187 EP - 193 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1674 ER -
@conference{ author = "Živković, Ljiljana and Jovanović, Slavoljub and Đorđević, Ivana", year = "2019", abstract = "Informalno obrazovanje je doživotni proces kojim se stiču znanja, razvijaju veštine i formiraju stavovi. U društvu visoke tehnologije i masovne kulture, informalno obrazovanje se realizuje u društvenim institucijama, ali i u ustanovama javnog informisanja i kulture. Informalna okruženja kao što su muzeji pružaju značajne potencijale za učenje, ali se uslovi razlikuju od onih u formalnim obrazovno-vaspitnim institucijama. Naglasak je na procesu učenja koje je samousmereno, dobrovoljno i personalno, a ishodi nisu unapred definisani. Muzeji su mesta gde ljudi pronalaze, istražuju i testiraju svoje ideje. Ključni elementi učenja u muzeju obuhvataju stvaranje veza između poznatog i nepoznatog i sticanje autentičnog iskustva kroz posmatranje izložbenih predmeta. To su mesta gde ljudi svih uzrasta mogu da uče vlastitim tempom, a učenje se odlikuje željom za otkrivanjem, slobodnim istraživanjem i deljenjem iskustava sa porodicom, prijateljima, vršnjacima i drugim posetiocima. Ovakva okruženja predstavljaju mesta intergeneracijskog učenja, omogućavaju učenje putem otkrića i socijalnu saradnju. Uloga muzeja kao kulturnog dobra za razvoj informalnog obrazovanja je značajna jer je učenje u najširem smislu rezultat interakcije koja se odvija u slobodnom vremenu između posetioca i muzejske sredine.", publisher = "Beograd : Asocijacija prostornih planera Srbije, Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet", journal = "Zbornik radova Desetog naučno-stručnog skupa sa međunarodnim učešćem "Planska i normativna zaštita prostora i životne sredine", Palić-Subotica", title = "Značaj muzeja kao kulturnog dobra za razvoj informalnog obrazovanja", pages = "187-193", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1674" }
Živković, L., Jovanović, S.,& Đorđević, I.. (2019). Značaj muzeja kao kulturnog dobra za razvoj informalnog obrazovanja. in Zbornik radova Desetog naučno-stručnog skupa sa međunarodnim učešćem "Planska i normativna zaštita prostora i životne sredine", Palić-Subotica Beograd : Asocijacija prostornih planera Srbije., 187-193. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1674
Živković L, Jovanović S, Đorđević I. Značaj muzeja kao kulturnog dobra za razvoj informalnog obrazovanja. in Zbornik radova Desetog naučno-stručnog skupa sa međunarodnim učešćem "Planska i normativna zaštita prostora i životne sredine", Palić-Subotica. 2019;:187-193. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1674 .
Živković, Ljiljana, Jovanović, Slavoljub, Đorđević, Ivana, "Značaj muzeja kao kulturnog dobra za razvoj informalnog obrazovanja" in Zbornik radova Desetog naučno-stručnog skupa sa međunarodnim učešćem "Planska i normativna zaštita prostora i životne sredine", Palić-Subotica (2019):187-193, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1674 .