Značaj muzeja kao kulturnog dobra za razvoj informalnog obrazovanja
Аутори
Živković, Ljiljana![](/themes/MirageGery/images/orcid.png)
Jovanović, Slavoljub
![](/themes/MirageGery/images/orcid.png)
Đorđević, Ivana
![](/themes/MirageGery/images/orcid.png)
Остала ауторства
Filipović, Dejan![](/themes/MirageGery/images/orcid.png)
Šećerov, Velimir
![](/themes/MirageGery/images/orcid.png)
Lukić, Bogdan
![](/themes/MirageGery/images/orcid.png)
Radosavljević, Uroš
Marić, Miroslav
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Informalno obrazovanje je doživotni proces kojim se stiču znanja, razvijaju veštine i formiraju stavovi. U društvu visoke tehnologije i masovne kulture, informalno obrazovanje se realizuje u društvenim institucijama, ali i u ustanovama javnog informisanja i kulture. Informalna okruženja kao što su muzeji pružaju značajne potencijale za učenje, ali se uslovi razlikuju od onih u formalnim obrazovno-vaspitnim institucijama. Naglasak je na procesu učenja koje je samousmereno, dobrovoljno i personalno, a ishodi nisu unapred definisani. Muzeji su mesta gde ljudi pronalaze, istražuju i testiraju svoje ideje. Ključni elementi učenja u muzeju obuhvataju stvaranje veza između poznatog i nepoznatog i sticanje autentičnog iskustva kroz posmatranje izložbenih predmeta. To su mesta gde ljudi svih uzrasta mogu da uče vlastitim tempom, a učenje se odlikuje željom za otkrivanjem, slobodnim istraživanjem i deljenjem iskustava sa porodicom, prijateljima, vršnjacima i drugim posetiocima. Ovakva okruženja ...predstavljaju mesta intergeneracijskog učenja, omogućavaju učenje putem otkrića i socijalnu saradnju. Uloga muzeja kao kulturnog dobra za razvoj informalnog obrazovanja je značajna jer je učenje u najširem smislu rezultat interakcije koja se odvija u slobodnom vremenu između posetioca i muzejske sredine.
Кључне речи:
muzej / kulturno dobro / učenje / informalno obrazovanjeИзвор:
Zbornik radova Desetog naučno-stručnog skupa sa međunarodnim učešćem "Planska i normativna zaštita prostora i životne sredine", Palić-Subotica, 2019, 187-193Издавач:
- Beograd : Asocijacija prostornih planera Srbije
- Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet
Колекције
Институција/група
Geografski fakultetTY - CONF AU - Živković, Ljiljana AU - Jovanović, Slavoljub AU - Đorđević, Ivana PY - 2019 UR - http://gery.gef.bg.ac.rs/handle/123456789/1674 AB - Informalno obrazovanje je doživotni proces kojim se stiču znanja, razvijaju veštine i formiraju stavovi. U društvu visoke tehnologije i masovne kulture, informalno obrazovanje se realizuje u društvenim institucijama, ali i u ustanovama javnog informisanja i kulture. Informalna okruženja kao što su muzeji pružaju značajne potencijale za učenje, ali se uslovi razlikuju od onih u formalnim obrazovno-vaspitnim institucijama. Naglasak je na procesu učenja koje je samousmereno, dobrovoljno i personalno, a ishodi nisu unapred definisani. Muzeji su mesta gde ljudi pronalaze, istražuju i testiraju svoje ideje. Ključni elementi učenja u muzeju obuhvataju stvaranje veza između poznatog i nepoznatog i sticanje autentičnog iskustva kroz posmatranje izložbenih predmeta. To su mesta gde ljudi svih uzrasta mogu da uče vlastitim tempom, a učenje se odlikuje željom za otkrivanjem, slobodnim istraživanjem i deljenjem iskustava sa porodicom, prijateljima, vršnjacima i drugim posetiocima. Ovakva okruženja predstavljaju mesta intergeneracijskog učenja, omogućavaju učenje putem otkrića i socijalnu saradnju. Uloga muzeja kao kulturnog dobra za razvoj informalnog obrazovanja je značajna jer je učenje u najširem smislu rezultat interakcije koja se odvija u slobodnom vremenu između posetioca i muzejske sredine. PB - Beograd : Asocijacija prostornih planera Srbije PB - Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet C3 - Zbornik radova Desetog naučno-stručnog skupa sa međunarodnim učešćem "Planska i normativna zaštita prostora i životne sredine", Palić-Subotica T1 - Značaj muzeja kao kulturnog dobra za razvoj informalnog obrazovanja SP - 187 EP - 193 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1674 ER -
@conference{ author = "Živković, Ljiljana and Jovanović, Slavoljub and Đorđević, Ivana", year = "2019", abstract = "Informalno obrazovanje je doživotni proces kojim se stiču znanja, razvijaju veštine i formiraju stavovi. U društvu visoke tehnologije i masovne kulture, informalno obrazovanje se realizuje u društvenim institucijama, ali i u ustanovama javnog informisanja i kulture. Informalna okruženja kao što su muzeji pružaju značajne potencijale za učenje, ali se uslovi razlikuju od onih u formalnim obrazovno-vaspitnim institucijama. Naglasak je na procesu učenja koje je samousmereno, dobrovoljno i personalno, a ishodi nisu unapred definisani. Muzeji su mesta gde ljudi pronalaze, istražuju i testiraju svoje ideje. Ključni elementi učenja u muzeju obuhvataju stvaranje veza između poznatog i nepoznatog i sticanje autentičnog iskustva kroz posmatranje izložbenih predmeta. To su mesta gde ljudi svih uzrasta mogu da uče vlastitim tempom, a učenje se odlikuje željom za otkrivanjem, slobodnim istraživanjem i deljenjem iskustava sa porodicom, prijateljima, vršnjacima i drugim posetiocima. Ovakva okruženja predstavljaju mesta intergeneracijskog učenja, omogućavaju učenje putem otkrića i socijalnu saradnju. Uloga muzeja kao kulturnog dobra za razvoj informalnog obrazovanja je značajna jer je učenje u najširem smislu rezultat interakcije koja se odvija u slobodnom vremenu između posetioca i muzejske sredine.", publisher = "Beograd : Asocijacija prostornih planera Srbije, Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet", journal = "Zbornik radova Desetog naučno-stručnog skupa sa međunarodnim učešćem "Planska i normativna zaštita prostora i životne sredine", Palić-Subotica", title = "Značaj muzeja kao kulturnog dobra za razvoj informalnog obrazovanja", pages = "187-193", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1674" }
Živković, L., Jovanović, S.,& Đorđević, I.. (2019). Značaj muzeja kao kulturnog dobra za razvoj informalnog obrazovanja. in Zbornik radova Desetog naučno-stručnog skupa sa međunarodnim učešćem "Planska i normativna zaštita prostora i životne sredine", Palić-Subotica Beograd : Asocijacija prostornih planera Srbije., 187-193. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1674
Živković L, Jovanović S, Đorđević I. Značaj muzeja kao kulturnog dobra za razvoj informalnog obrazovanja. in Zbornik radova Desetog naučno-stručnog skupa sa međunarodnim učešćem "Planska i normativna zaštita prostora i životne sredine", Palić-Subotica. 2019;:187-193. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1674 .
Živković, Ljiljana, Jovanović, Slavoljub, Đorđević, Ivana, "Značaj muzeja kao kulturnog dobra za razvoj informalnog obrazovanja" in Zbornik radova Desetog naučno-stručnog skupa sa međunarodnim učešćem "Planska i normativna zaštita prostora i životne sredine", Palić-Subotica (2019):187-193, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1674 .