Prikaz osnovnih podataka o dokumentu
Importance of planning and construction of the light rail systems for sustainable town development
Značaj planiranja i projektovanja lakog metroa za održivi razvoj gradova
dc.creator | Filipović, Dejan | |
dc.creator | Obradović, Danijela | |
dc.date.accessioned | 2021-09-24T15:12:08Z | |
dc.date.available | 2021-09-24T15:12:08Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.issn | 0350-3593 | |
dc.identifier.uri | https://gery.gef.bg.ac.rs/handle/123456789/125 | |
dc.description.abstract | Increase of population and activities in towns, among other things, leads to traffic and transport problems. Discrepancy between citizen's needs and existing economy and functionality of public traffic systems leads to traffic jam, but also to negative effects to environment. In that situation private vehicle is not the best solution, because it emits great number of pollutants in the environment. As a product of the technological improvement in rail industry there have been created light railway systems, as one of the most flexible form of public transport. This paper represents importance of light railway systems for urban development, its positive effects on environment, as plans and projects related with light railway systems introduction in Belgrade. | en |
dc.description.abstract | Porast broja stanovnika i aktivnosti u gradovima, između ostalog, nosi sa sobom i niz problema u vezi sa prevozom putnika. Neusklađenost između potreba građana i postojeće operativnosti, ekonomičnosti i funkcionalnosti sistema gradskog prevoza dovodi do stvaranja gužvi u saobraćaju, ali i do negativnog dejstva na životnu sredinu. U takvoj situaciji privatno vozilo (automobil) nije najbolje rešenje, s obzirom na to da emituje veliki broj zagađivača u spoljašnju sredinu. Kao plod tehnološkog napretka železničke industrije, razvili su se laki šinski sistemi (laki metro), kao jedan od najfleksibilnijih oblika javnog prevoza. U radu će biti prikazan značaj uvođenja lakog metroa za urbani razvoj gradova, njegova pozitivna dejstva na životnu sredinu, kao i planska i projektantska dokumentacija koja se odnosi na uvođenje ove vrste transporta u gradsko tkivo Beograda. | sr |
dc.publisher | Beograd : Srpsko geografsko društvo | |
dc.rights | openAccess | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Glasnik Srpskog geografskog društva | |
dc.subject | urban development | en |
dc.subject | traffic systems | en |
dc.subject | light railway transport | en |
dc.subject | environment | en |
dc.subject | urbani razvoj | sr |
dc.subject | saobraćajni sistemi | sr |
dc.subject | laki metro | sr |
dc.subject | životna sredina | sr |
dc.title | Importance of planning and construction of the light rail systems for sustainable town development | en |
dc.title | Značaj planiranja i projektovanja lakog metroa za održivi razvoj gradova | sr |
dc.type | article | |
dc.rights.license | BY-NC-ND | |
dcterms.abstract | Филиповић, Дејан; Обрадовић, Данијела; Значај планирања и пројектовања лаког метроа за одрживи развој градова; Значај планирања и пројектовања лаког метроа за одрживи развој градова; | |
dc.citation.volume | 85 | |
dc.citation.issue | 1 | |
dc.citation.spage | 157 | |
dc.citation.epage | 166 | |
dc.citation.other | 85(1): 157-166 | |
dc.identifier.fulltext | https://gery.gef.bg.ac.rs/bitstream/id/102/123.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_125 | |
dc.type.version | publishedVersion |