Modernizacija i razvoj tehnologije i uređaja energetske elektronike u hidroelektranama i termoelektranama EPS-a

Link to this page

info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/MPN2006-2010/17008/RS//

Modernizacija i razvoj tehnologije i uređaja energetske elektronike u hidroelektranama i termoelektranama EPS-a (en)
Модернизација и развој технологије и уређаја енергетске електронике у хидроелектранама и термоелектранама ЕПС-а (sr)
Modernizacija i razvoj tehnologije i uređaja energetske elektronike u hidroelektranama i termoelektranama EPS-a (sr_RS)
Authors

Publications

Ključni razvojni problemi izrazito nerazvijenih jedinica lokalne samouprave u Republici Srpskoj (BiH)

Gatarić, Dragica; Lutovac, Miloš

(Beograd : Asocijacija prostornih planera Srbije, 2020)

TY  - CONF
AU  - Gatarić, Dragica
AU  - Lutovac, Miloš
PY  - 2020
UR  - http://gery.gef.bg.ac.rs/handle/123456789/1135
AB  - Cilj ovog rada je da ukaže na ključne razvojne probleme izrazito nerazvijenih
opština/jedinica lokalne samouprave u Republici Srpskoj (BiH), koji su permanentno prisutni od 90-ih godina XX veka. Na osnovu analize odabranih socio-ekonomskih idikatora
o stepenu razvijenosti, konstatovano je da kategoriji izrazito nerazvijenih jedinica lokalne
samouprave, uglavnom ruralnih, pripada 19 JLS (496 naselja, 88.168 stanovniкa), koje su
svoju poziciju na rang-listama nerazvijenosti, uslovno rečeno, zauzele još od građanskog
rata u BiH. „Dostignuti” nivo razvoja, razvojni potencijali i poteškoće evidentirani u ovim
jedinicama lokalne samouprave, a posebno u onim koje su formirane nakon potpisivanja
Dejtonskog sporazuma, predstavljaju kočnicu u sveukupnom prostorno-demografskom i privrednom razvoju Republike Srpske.
PB  - Beograd : Asocijacija prostornih planera Srbije
PB  - Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet
C3  - Zbornik radova Osmog naučno-stručnog skupa sa međunarodnim učešćem "Lokalna samouprava u planiranju i uređenju prostora i naselja", Beograd
T1  - Ključni razvojni problemi izrazito nerazvijenih jedinica lokalne samouprave u Republici Srpskoj (BiH)
SP  - 133
EP  - 139
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1135
ER  - 
@conference{
author = "Gatarić, Dragica and Lutovac, Miloš",
year = "2020",
abstract = "Cilj ovog rada je da ukaže na ključne razvojne probleme izrazito nerazvijenih
opština/jedinica lokalne samouprave u Republici Srpskoj (BiH), koji su permanentno prisutni od 90-ih godina XX veka. Na osnovu analize odabranih socio-ekonomskih idikatora
o stepenu razvijenosti, konstatovano je da kategoriji izrazito nerazvijenih jedinica lokalne
samouprave, uglavnom ruralnih, pripada 19 JLS (496 naselja, 88.168 stanovniкa), koje su
svoju poziciju na rang-listama nerazvijenosti, uslovno rečeno, zauzele još od građanskog
rata u BiH. „Dostignuti” nivo razvoja, razvojni potencijali i poteškoće evidentirani u ovim
jedinicama lokalne samouprave, a posebno u onim koje su formirane nakon potpisivanja
Dejtonskog sporazuma, predstavljaju kočnicu u sveukupnom prostorno-demografskom i privrednom razvoju Republike Srpske.",
publisher = "Beograd : Asocijacija prostornih planera Srbije, Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet",
journal = "Zbornik radova Osmog naučno-stručnog skupa sa međunarodnim učešćem "Lokalna samouprava u planiranju i uređenju prostora i naselja", Beograd",
title = "Ključni razvojni problemi izrazito nerazvijenih jedinica lokalne samouprave u Republici Srpskoj (BiH)",
pages = "133-139",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1135"
}
Gatarić, D.,& Lutovac, M.. (2020). Ključni razvojni problemi izrazito nerazvijenih jedinica lokalne samouprave u Republici Srpskoj (BiH). in Zbornik radova Osmog naučno-stručnog skupa sa međunarodnim učešćem "Lokalna samouprava u planiranju i uređenju prostora i naselja", Beograd
Beograd : Asocijacija prostornih planera Srbije., 133-139.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1135
Gatarić D, Lutovac M. Ključni razvojni problemi izrazito nerazvijenih jedinica lokalne samouprave u Republici Srpskoj (BiH). in Zbornik radova Osmog naučno-stručnog skupa sa međunarodnim učešćem "Lokalna samouprava u planiranju i uređenju prostora i naselja", Beograd. 2020;:133-139.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1135 .
Gatarić, Dragica, Lutovac, Miloš, "Ključni razvojni problemi izrazito nerazvijenih jedinica lokalne samouprave u Republici Srpskoj (BiH)" in Zbornik radova Osmog naučno-stručnog skupa sa međunarodnim učešćem "Lokalna samouprava u planiranju i uređenju prostora i naselja", Beograd (2020):133-139,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1135 .

Map as a tool for independent learning in geography teaching

Živković, Ljiljana; Jovanović, Slavoljub; Ivanović, Marko

(Beograd : Srpsko geografsko društvo, 2012)

TY  - JOUR
AU  - Živković, Ljiljana
AU  - Jovanović, Slavoljub
AU  - Ivanović, Marko
PY  - 2012
UR  - https://gery.gef.bg.ac.rs/handle/123456789/519
AB  - There are different views on self-regulation in the learning process, how it has to be monitored, controlled, which are the circumstances and external factors that affect independent learning. Dominant are the opinions in which the self-regulation is treated as interaction of processes related to the personality, behavioral and contextual processes. Special attention has been given to motivational strategies and students' desire to focus on goals. By enabling students to make decisions, set their own goals, make a choice, plan and organize activities, the development of self-learning and student autonomy is being encouraged. If students are given the opportunity of independent activities, effect of self-control in the process of learning and self-regulation becomes more pronounced. The paper will explain the factors that influence the process of self-learning that takes place in regular teaching with the help of map as the basic geographic media.
AB  - Različita su shvatanja o samoregulaciji u procesu učenja, kako ono mora biti
   nadgledano, kontrolisano, koje su to okolnosti i spoljašnji faktori koji
   utiču na samostalno učenje. Dominantni su stavovi u kojima se samoregulacija
   tretira kao interakcija procesa vezanih za ličnost, bihejvioralnih i
   kontekstualnih procesa. Posebna pažnja u istraživanju se pridaje motivacionim
   strategijama i željom učenika da se orijentišu na ciljeve. Omogućavanjem
   učenicima da donose odluke, postavljaju sopstvene ciljeve, vrše izbor,
   planiraju i organizuju aktivnosti, podstiče se razvoj samoobrazovanja i
   učeničke autonomije. Ukoliko se učenicima pruži mogućnost samostalnih
   aktivnosti efekat samokontrole u procesu saznavanja i samoregulacije postaje
   izraženiji. Rad će pojasniti činioce koji utiču na proces samostalnog učenja
   koje se ostvaruje u redovnoj nastavi uz pomoć karte kao osnovnog geografskog
   medija
PB  - Beograd : Srpsko geografsko društvo
T2  - Glasnik Srpskog geografskog društva
T1  - Map as a tool for independent learning in geography teaching
T1  - Karta kao sredstvo za samostalno učenje u nastavi geografije
VL  - 92
IS  - 3
SP  - 35
EP  - 48
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_519
ER  - 
@article{
author = "Živković, Ljiljana and Jovanović, Slavoljub and Ivanović, Marko",
year = "2012",
abstract = "There are different views on self-regulation in the learning process, how it has to be monitored, controlled, which are the circumstances and external factors that affect independent learning. Dominant are the opinions in which the self-regulation is treated as interaction of processes related to the personality, behavioral and contextual processes. Special attention has been given to motivational strategies and students' desire to focus on goals. By enabling students to make decisions, set their own goals, make a choice, plan and organize activities, the development of self-learning and student autonomy is being encouraged. If students are given the opportunity of independent activities, effect of self-control in the process of learning and self-regulation becomes more pronounced. The paper will explain the factors that influence the process of self-learning that takes place in regular teaching with the help of map as the basic geographic media., Različita su shvatanja o samoregulaciji u procesu učenja, kako ono mora biti
   nadgledano, kontrolisano, koje su to okolnosti i spoljašnji faktori koji
   utiču na samostalno učenje. Dominantni su stavovi u kojima se samoregulacija
   tretira kao interakcija procesa vezanih za ličnost, bihejvioralnih i
   kontekstualnih procesa. Posebna pažnja u istraživanju se pridaje motivacionim
   strategijama i željom učenika da se orijentišu na ciljeve. Omogućavanjem
   učenicima da donose odluke, postavljaju sopstvene ciljeve, vrše izbor,
   planiraju i organizuju aktivnosti, podstiče se razvoj samoobrazovanja i
   učeničke autonomije. Ukoliko se učenicima pruži mogućnost samostalnih
   aktivnosti efekat samokontrole u procesu saznavanja i samoregulacije postaje
   izraženiji. Rad će pojasniti činioce koji utiču na proces samostalnog učenja
   koje se ostvaruje u redovnoj nastavi uz pomoć karte kao osnovnog geografskog
   medija",
publisher = "Beograd : Srpsko geografsko društvo",
journal = "Glasnik Srpskog geografskog društva",
title = "Map as a tool for independent learning in geography teaching, Karta kao sredstvo za samostalno učenje u nastavi geografije",
volume = "92",
number = "3",
pages = "35-48",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_519"
}
Živković, L., Jovanović, S.,& Ivanović, M.. (2012). Map as a tool for independent learning in geography teaching. in Glasnik Srpskog geografskog društva
Beograd : Srpsko geografsko društvo., 92(3), 35-48.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_519
Živković L, Jovanović S, Ivanović M. Map as a tool for independent learning in geography teaching. in Glasnik Srpskog geografskog društva. 2012;92(3):35-48.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_519 .
Živković, Ljiljana, Jovanović, Slavoljub, Ivanović, Marko, "Map as a tool for independent learning in geography teaching" in Glasnik Srpskog geografskog društva, 92, no. 3 (2012):35-48,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_519 .