Map as a tool for independent learning in geography teaching
Karta kao sredstvo za samostalno učenje u nastavi geografije
Апстракт
There are different views on self-regulation in the learning process, how it has to be monitored, controlled, which are the circumstances and external factors that affect independent learning. Dominant are the opinions in which the self-regulation is treated as interaction of processes related to the personality, behavioral and contextual processes. Special attention has been given to motivational strategies and students' desire to focus on goals. By enabling students to make decisions, set their own goals, make a choice, plan and organize activities, the development of self-learning and student autonomy is being encouraged. If students are given the opportunity of independent activities, effect of self-control in the process of learning and self-regulation becomes more pronounced. The paper will explain the factors that influence the process of self-learning that takes place in regular teaching with the help of map as the basic geographic media.
Različita su shvatanja o samoregulaciji u procesu učenja, kako ono mora biti
nadgledano, kontrolisano, koje su to okolnosti i spoljašnji faktori koji
utiču na samostalno učenje. Dominantni su stavovi u kojima se samoregulacija
tretira kao interakcija procesa vezanih za ličnost, bihejvioralnih i
kontekstualnih procesa. Posebna pažnja u istraživanju se pridaje motivacionim
strategijama i željom učenika da se orijentišu na ciljeve. Omogućavanjem
učenicima da donose odluke, postavljaju sopstvene ciljeve, vrše izbor,
planiraju i organizuju aktivnosti, podstiče se razvoj samoobrazovanja i
učeničke autonomije. Ukoliko se učenicima pruži mogućnost samostalnih
aktivnosti efekat samokontrole u procesu saznavanja i samoregulacije postaje
izraženiji. Rad će pojasniti činioce koji utiču na proces samostalnog učenja
koje se ostvaruje u redovnoj nastavi uz pomoć karte kao osnovnog geografskog
medija
Кључне речи:
self-learning / self-education / modern school / geographical map / samostalno učenje / samoobrazovanje / savremena škola / geografska kartaИзвор:
Glasnik Srpskog geografskog društva, 2012, 92, 3, 35-48Издавач:
- Beograd : Srpsko geografsko društvo
Финансирање / пројекти:
- Модернизација и развој технологије и уређаја енергетске електронике у хидроелектранама и термоелектранама ЕПС-а (RS-MESTD-MPN2006-2010-17008)
Колекције
Институција/група
Geografski fakultetTY - JOUR AU - Živković, Ljiljana AU - Jovanović, Slavoljub AU - Ivanović, Marko PY - 2012 UR - https://gery.gef.bg.ac.rs/handle/123456789/519 AB - There are different views on self-regulation in the learning process, how it has to be monitored, controlled, which are the circumstances and external factors that affect independent learning. Dominant are the opinions in which the self-regulation is treated as interaction of processes related to the personality, behavioral and contextual processes. Special attention has been given to motivational strategies and students' desire to focus on goals. By enabling students to make decisions, set their own goals, make a choice, plan and organize activities, the development of self-learning and student autonomy is being encouraged. If students are given the opportunity of independent activities, effect of self-control in the process of learning and self-regulation becomes more pronounced. The paper will explain the factors that influence the process of self-learning that takes place in regular teaching with the help of map as the basic geographic media. AB - Različita su shvatanja o samoregulaciji u procesu učenja, kako ono mora biti nadgledano, kontrolisano, koje su to okolnosti i spoljašnji faktori koji utiču na samostalno učenje. Dominantni su stavovi u kojima se samoregulacija tretira kao interakcija procesa vezanih za ličnost, bihejvioralnih i kontekstualnih procesa. Posebna pažnja u istraživanju se pridaje motivacionim strategijama i željom učenika da se orijentišu na ciljeve. Omogućavanjem učenicima da donose odluke, postavljaju sopstvene ciljeve, vrše izbor, planiraju i organizuju aktivnosti, podstiče se razvoj samoobrazovanja i učeničke autonomije. Ukoliko se učenicima pruži mogućnost samostalnih aktivnosti efekat samokontrole u procesu saznavanja i samoregulacije postaje izraženiji. Rad će pojasniti činioce koji utiču na proces samostalnog učenja koje se ostvaruje u redovnoj nastavi uz pomoć karte kao osnovnog geografskog medija PB - Beograd : Srpsko geografsko društvo T2 - Glasnik Srpskog geografskog društva T1 - Map as a tool for independent learning in geography teaching T1 - Karta kao sredstvo za samostalno učenje u nastavi geografije VL - 92 IS - 3 SP - 35 EP - 48 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_519 ER -
@article{ author = "Živković, Ljiljana and Jovanović, Slavoljub and Ivanović, Marko", year = "2012", abstract = "There are different views on self-regulation in the learning process, how it has to be monitored, controlled, which are the circumstances and external factors that affect independent learning. Dominant are the opinions in which the self-regulation is treated as interaction of processes related to the personality, behavioral and contextual processes. Special attention has been given to motivational strategies and students' desire to focus on goals. By enabling students to make decisions, set their own goals, make a choice, plan and organize activities, the development of self-learning and student autonomy is being encouraged. If students are given the opportunity of independent activities, effect of self-control in the process of learning and self-regulation becomes more pronounced. The paper will explain the factors that influence the process of self-learning that takes place in regular teaching with the help of map as the basic geographic media., Različita su shvatanja o samoregulaciji u procesu učenja, kako ono mora biti nadgledano, kontrolisano, koje su to okolnosti i spoljašnji faktori koji utiču na samostalno učenje. Dominantni su stavovi u kojima se samoregulacija tretira kao interakcija procesa vezanih za ličnost, bihejvioralnih i kontekstualnih procesa. Posebna pažnja u istraživanju se pridaje motivacionim strategijama i željom učenika da se orijentišu na ciljeve. Omogućavanjem učenicima da donose odluke, postavljaju sopstvene ciljeve, vrše izbor, planiraju i organizuju aktivnosti, podstiče se razvoj samoobrazovanja i učeničke autonomije. Ukoliko se učenicima pruži mogućnost samostalnih aktivnosti efekat samokontrole u procesu saznavanja i samoregulacije postaje izraženiji. Rad će pojasniti činioce koji utiču na proces samostalnog učenja koje se ostvaruje u redovnoj nastavi uz pomoć karte kao osnovnog geografskog medija", publisher = "Beograd : Srpsko geografsko društvo", journal = "Glasnik Srpskog geografskog društva", title = "Map as a tool for independent learning in geography teaching, Karta kao sredstvo za samostalno učenje u nastavi geografije", volume = "92", number = "3", pages = "35-48", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_519" }
Živković, L., Jovanović, S.,& Ivanović, M.. (2012). Map as a tool for independent learning in geography teaching. in Glasnik Srpskog geografskog društva Beograd : Srpsko geografsko društvo., 92(3), 35-48. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_519
Živković L, Jovanović S, Ivanović M. Map as a tool for independent learning in geography teaching. in Glasnik Srpskog geografskog društva. 2012;92(3):35-48. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_519 .
Živković, Ljiljana, Jovanović, Slavoljub, Ivanović, Marko, "Map as a tool for independent learning in geography teaching" in Glasnik Srpskog geografskog društva, 92, no. 3 (2012):35-48, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_519 .