Приказ основних података о документу

Interkulturalna perspektiva škola u Srbiji

dc.creatorVračar, Maja
dc.creatorAnđelković, Slađana
dc.creatorArsić, Zvezdan
dc.date.accessioned2021-09-24T15:41:03Z
dc.date.available2021-09-24T15:41:03Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn0353-7919
dc.identifier.urihttps://gery.gef.bg.ac.rs/handle/123456789/926
dc.description.abstractStarting from the current role of school in preparing students for life in a socially and culturally diverse world, this paper points out the need to change the paradigm a Članak predstavlja rezultat rada na projektu "Modeli procenjivanja i strategije unapređivanja kvaliteta obrazovanja u Srbiji" (broj 179060), koje finansira Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije. towards an open constructivist curriculum and new learning strategies in the implementation of the concept of interculturality in the school context. Special attention has been devoted to developing intercultural competences of both students and teachers starting from the changes in the school culture, constructivist, contextual and integrated approach in viewing multicultural contents and activities. The paper presents two examples of the implementation of this concept which were created within the second component of the project entitled "the Support to Human Capital Development and Research -General Education and Human Capital Development -Razvionica" in schools in Serbia. The summary provides an outline of the pedagogical measures for supporting intercultural education, including the role of developing the school culture in that process.EN
dc.description.abstractPolazeći od savremene uloge škole u pripremanju učenika za život u soci-jalno i kulturno različitom svetu, u radu se ukazuje na potrebu menjanja para-digme ka otvorenom konstruktivističkom kurikulumu i novim strategijama učenja u uključivanju koncepta interkulturalnosti u školski kontekst. Po-sebna pažnja posvećena je izgradnji interkulturalnih kompetencija učenika, ali i nastavnika polazeći od promena u kulturi škole, konstruktivističkog, kontekstualnog i integracijskog pristupa u sagledavanju multikulturalnih sadržaja i aktivnosti. U radu smo prikazali dva primera implementacije ovog koncepta koja su nastala u okviru druge komponente projekta "Podrška razvoju ljudskog kapitala i istraživanja-Opšte obrazovanje i razvoj ljudskog kapita-la-Razvionica" u školama u Srbiji. U zaključku je dat osvrt na pedagoške me-re za podršku interkulturalnom obrazovanju i vaspitanju, uključujući i ulogu izgradnje školske kulture u tom procesu.SR
dc.publisherNiš : Univerzitet u Nišu
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179060/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceTeme
dc.subjectinterkulturalno obrazovanje i vaspitanjeen
dc.subjectkontekstualni pristupen
dc.subjectintegrisani pristupen
dc.subjectkonstruktivistički pristupen
dc.subjectinterkulturalne kompetencije učenikaen
dc.subjectintercultural educationSR
dc.subjectcontextual approachSR
dc.subjectintegrated approachSR
dc.subjectconstructivist approachSR
dc.subjectstudents' intercultural competencesSR
dc.titleIntercultural perspective of schools in Serbiaen
dc.titleInterkulturalna perspektiva škola u Srbijisr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractAнђелковић, Слађана; Aрсић, Звездан; Врачар, Маја; Интеркултурална перспектива школа у Србији; Интеркултурална перспектива школа у Србији;
dc.citation.volume42
dc.citation.issue3
dc.citation.spage917
dc.citation.epage935
dc.citation.other42(3): 917-935
dc.citation.rankM24
dc.identifier.doi10.22190/TEME1803917V
dc.identifier.fulltexthttps://gery.gef.bg.ac.rs/bitstream/id/822/924.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_926
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу