Приказ основних података о документу

Značaj prirodnih i društvenih resursa u funkciji integracijskog i ambijentalnog pristupa u inoviranju funkcija škole

dc.creatorAnđelković, Slađana
dc.creatorStanisavljević-Petrović, Zorica
dc.date.accessioned2021-09-24T15:20:21Z
dc.date.available2021-09-24T15:20:21Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn0350-3593
dc.identifier.urihttps://gery.gef.bg.ac.rs/handle/123456789/401
dc.description.abstractIn work, different possibilities are considered, which are offered by natural and social resources with the goal to change and modernize the teaching outside of the classroom in different environments. Modern teaching is based on the holistic, integrated approach in which the knowledge is viewed as a complete system in a constant process of transformation. Thus, the importance of the environment is asserted, the importance of the ambient in which the teaching process is being conducted. Authentic environment (natural and social resources) in which the teaching is realized, outside of the classroom, creates possibilities for learning through active working methods, independent research, exploration and noticing the relationships and connections. Teaching in the authentic environment offers a series of advantages for both the students and teacher-partners in the process of constructing a knowledge system. Using the resources and modern complex integration approach within the existing educational practice can significantly influence the modernization and innovation of the educational process, and can make the school, as a basic educational institution, a more suitable and more attractive for the generations to come.en
dc.description.abstractU radu se razmatraju mogućnosti koje pružaju prirodni i društveni resursi u cilju menjanja i osavremenjivanja nastave van učionice u različitim ambijentima. Savremena nastava zasnovana je na holostičkom, integrisanom pristupu u kojem se znanje posmatra kao celovit sistem u stalnom procesu transformacije. Shodno tome, ističe se značaj okruženja, ambijenta u kome se nastavni proces odvija. Autentično okruženje (prirodni i društveni resursi) u kome se realizuje nastava van učionice stvara mogućnosti za učenje putem aktivnih metoda rada, kroz samostalno istraživanje, otkrivanje i uočavanje veza i odnosa. Nastava u autentičnom ambijentu nudi niz prednosti za učenike i nastavnike-partnere u procesu konstruisanja sistema znanja. Korišćenje resursa i savremenog integracijskog, kompleksnog pristupa u postojeću vaspitno-obrazovnu praksu može značajno uticati na osavremenjivanje i inoviranje nastavnog procesa, a školu kao bazičnu instituciju za vaspitanje i obrazovanje učiniti primerenijom i atraktivnijom za generacije koje dolaze.sr
dc.publisherBeograd : Srpsko geografsko društvo
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179060/RS//
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179074/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceGlasnik Srpskog geografskog društva
dc.subjectnatural and social resourcesen
dc.subjectschoolen
dc.subjectchangesen
dc.subjectintegrationen
dc.subjectambiental educationen
dc.subjectprirodni i društveni resursisr
dc.subjectškolasr
dc.subjectpromenesr
dc.subjectintegracijasr
dc.subjectnastava van školesr
dc.titleThe importance of the natural and social resources in the function of the integrational and ambiental approach within the school function innovationen
dc.titleZnačaj prirodnih i društvenih resursa u funkciji integracijskog i ambijentalnog pristupa u inoviranju funkcija školesr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractСтанисављевић-Петровић, Зорица; Aнђелковић, Слађана; Значај природних и друштвених ресурса у функцији интеграцијског и амбијенталног приступа у иновирању функција школе; Значај природних и друштвених ресурса у функцији интеграцијског и амбијенталног приступа у иновирању функција школе;
dc.citation.volume91
dc.citation.issue1
dc.citation.spage171
dc.citation.epage193
dc.citation.other91(1): 171-193
dc.citation.rankM24
dc.identifier.fulltexthttps://gery.gef.bg.ac.rs/bitstream/id/350/399.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_401
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу