Show simple item record

Urbano planiranje, automobilska zavisnost i održivi razvoj evropskih metropola

dc.creatorJovanović, Miomir
dc.date.accessioned2021-09-24T15:17:03Z
dc.date.available2021-09-24T15:17:03Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn0350-0373
dc.identifier.urihttps://gery.gef.bg.ac.rs/handle/123456789/289
dc.description.abstractEuropean metropolises are aiming to reduce automobile dependency and (through number of creative strategies) implementing principles of sustainable development in the sphere of urban planning. European tradition of innovative urban planning and promotion of urban public transport, are obviously contributing to the fact that European metropolises have 6 times more compact urban structure, 3 times higher urban densities, 50% higher accessibility indicator, 3 times less energy consumption and 2,5 less CO2 emissions (in the sphere of urban transport), and 50% lower (percentage) share of transport expenses in the GRP per capita, than cities in the USA.en
dc.description.abstractEvropske metropole se odlučno usmeravaju ka smanjivanju "zavisnosti" od automobila, uvodeći (kroz lepezu kreativnih strategija) principe održivog razvoja u sferu urbanog planiranja. Upravo je evropski način regulativnog urbanog planiranja i kontinuiranog subvencionisanja javnog gradskog saobraćaja značajno doprineo da se evropske metropole razvijaju na "održiviji" način od gradova SAD. Tako evropske metropole karakterišu: 6 puta kompaktnija prostorna struktura, 2,5 puta veće prosečne gustine naseljenosti 2 puta niži stepen mobilnosti, za 50% viši indikator stepena pristupnosti, 3 puta niža potrošnja energije i 2,5 puta manja emisija CO2 u gradskom saobraćaju i 50% niže učešće troškova prevoza u GRP-u, nego u gradovima SAD.sr
dc.publisherEkonomski institut, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceIndustrija
dc.subjectEuropean metropolisesen
dc.subjecturban and regional planningen
dc.subjecttransport privatization and deregulationen
dc.subjectautomobile dependencyen
dc.subjectsustainable urban developmenten
dc.subjectevropske metropolesr
dc.subjecturbano i regionalno planiranjesr
dc.subjectautomobilska zavisnostsr
dc.subjectprivatizacija i deregulacija saobraćajasr
dc.subjectodrživi urbani razvojsr
dc.titleUrban planning, automobile dependency and sustainable development of European metropolisesen
dc.titleUrbano planiranje, automobilska zavisnost i održivi razvoj evropskih metropolasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dcterms.abstractЈовановић, Миомир; Урбано планирање, аутомобилска зависност и одрживи развој европских метропола; Урбано планирање, аутомобилска зависност и одрживи развој европских метропола;
dc.citation.volume36
dc.citation.issue1
dc.citation.spage17
dc.citation.epage42
dc.citation.other36(1): 17-42
dc.identifier.fulltexthttps://gery.gef.bg.ac.rs/bitstream/id/255/287.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_289
dc.type.versionpublishedVersion


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record