Problem of automobile dependency
Problemi automobilske zavisnosti - primer američkih gradova-predgrađa
Apstrakt
Unlimited suburban growth and extremely high level of automobile dependency of American cities are clearly showing all signs of unsustainable urban development: extremely high share of transport costs in GRP, dramatic increases of energy consumption and CO2 emissions, etc. When during 70s - after several decades of promoting automobile and dispersal urban growth - Federal government finally decided to promote urban public transport, it was late. Hence, American cities are perfect example of that phase in urban growth when '' there is no way back''.
Upravo su na primeru američkih gradova-predgrađa krajnje očigledni poražavajući efekti preterane automobilske zavisnosti: ogroman je udeo transportnih troškova u regionalnom dohotku, katastrofalno visoka potrošnja energije i emisija CO2 per capita, itd. Kada je nakon višedecenijskog favorizovanja korišćenja automobila i podsticanja disperzivnog urbanog razvoja, 70-tih godina federalna vlada SAD počela ozbiljnije da subvencioniše javni gradski saobraćaj, automobil je već odavno bio neprikosnoven u američkim metropolama, a javni gradski saobraćaj više nije bilo moguće rehabilitovati. Tako nam američki gradovi otkrivaju jednu krajnje upozoravajuću, otrežnjujuću istinu: postoji jedna faza urbanog razvoja, iz koje se uleće u začarani krug, iz koga više nema povratka nazad.
Ključne reči:
American suburbia / automobile dependency / energy consumption / CO2 emissions / sustainable urban development / američki gradovi-predgrađa / automobilska zavisnost / potrošnja energije / emisija CO2 / održivi urbani razvojIzvor:
Industrija, 2008, 36, 2, 55-76Izdavač:
- Ekonomski institut, Beograd
Kolekcije
Institucija/grupa
Geografski fakultetTY - JOUR AU - Jovanović, Miomir PY - 2008 UR - https://gery.gef.bg.ac.rs/handle/123456789/285 AB - Unlimited suburban growth and extremely high level of automobile dependency of American cities are clearly showing all signs of unsustainable urban development: extremely high share of transport costs in GRP, dramatic increases of energy consumption and CO2 emissions, etc. When during 70s - after several decades of promoting automobile and dispersal urban growth - Federal government finally decided to promote urban public transport, it was late. Hence, American cities are perfect example of that phase in urban growth when '' there is no way back''. AB - Upravo su na primeru američkih gradova-predgrađa krajnje očigledni poražavajući efekti preterane automobilske zavisnosti: ogroman je udeo transportnih troškova u regionalnom dohotku, katastrofalno visoka potrošnja energije i emisija CO2 per capita, itd. Kada je nakon višedecenijskog favorizovanja korišćenja automobila i podsticanja disperzivnog urbanog razvoja, 70-tih godina federalna vlada SAD počela ozbiljnije da subvencioniše javni gradski saobraćaj, automobil je već odavno bio neprikosnoven u američkim metropolama, a javni gradski saobraćaj više nije bilo moguće rehabilitovati. Tako nam američki gradovi otkrivaju jednu krajnje upozoravajuću, otrežnjujuću istinu: postoji jedna faza urbanog razvoja, iz koje se uleće u začarani krug, iz koga više nema povratka nazad. PB - Ekonomski institut, Beograd T2 - Industrija T1 - Problem of automobile dependency T1 - Problemi automobilske zavisnosti - primer američkih gradova-predgrađa VL - 36 IS - 2 SP - 55 EP - 76 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_285 ER -
@article{ author = "Jovanović, Miomir", year = "2008", abstract = "Unlimited suburban growth and extremely high level of automobile dependency of American cities are clearly showing all signs of unsustainable urban development: extremely high share of transport costs in GRP, dramatic increases of energy consumption and CO2 emissions, etc. When during 70s - after several decades of promoting automobile and dispersal urban growth - Federal government finally decided to promote urban public transport, it was late. Hence, American cities are perfect example of that phase in urban growth when '' there is no way back''., Upravo su na primeru američkih gradova-predgrađa krajnje očigledni poražavajući efekti preterane automobilske zavisnosti: ogroman je udeo transportnih troškova u regionalnom dohotku, katastrofalno visoka potrošnja energije i emisija CO2 per capita, itd. Kada je nakon višedecenijskog favorizovanja korišćenja automobila i podsticanja disperzivnog urbanog razvoja, 70-tih godina federalna vlada SAD počela ozbiljnije da subvencioniše javni gradski saobraćaj, automobil je već odavno bio neprikosnoven u američkim metropolama, a javni gradski saobraćaj više nije bilo moguće rehabilitovati. Tako nam američki gradovi otkrivaju jednu krajnje upozoravajuću, otrežnjujuću istinu: postoji jedna faza urbanog razvoja, iz koje se uleće u začarani krug, iz koga više nema povratka nazad.", publisher = "Ekonomski institut, Beograd", journal = "Industrija", title = "Problem of automobile dependency, Problemi automobilske zavisnosti - primer američkih gradova-predgrađa", volume = "36", number = "2", pages = "55-76", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_285" }
Jovanović, M.. (2008). Problem of automobile dependency. in Industrija Ekonomski institut, Beograd., 36(2), 55-76. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_285
Jovanović M. Problem of automobile dependency. in Industrija. 2008;36(2):55-76. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_285 .
Jovanović, Miomir, "Problem of automobile dependency" in Industrija, 36, no. 2 (2008):55-76, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_285 .