Приказ основних података о документу
Pilot projekti u Srbiji kao modeli razvoja edukativnog turizma
dc.contributor | Filipović, Dejan | |
dc.contributor | Šantić, Danica | |
dc.contributor | Marić, Miroslav | |
dc.creator | Jovanović, Slavoljub | |
dc.creator | Đorđević, Ivana | |
dc.creator | Živković, Ljiljana | |
dc.date.accessioned | 2023-12-04T12:30:56Z | |
dc.date.available | 2023-12-04T12:30:56Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-6283-061-6 (GF) | |
dc.identifier.uri | http://gery.gef.bg.ac.rs/handle/123456789/1675 | |
dc.description.abstract | Edukativni turizam je specifičan oblik turizma koji kroz nastavu i učenje utiče na podizanje obrazovnog nivoa stanovništva. U Republici Srbiji se 2011. godina označava kao početak razvoja edukativnog turizma. Raspoloživi resursi određenog prostora značajno doprinose izboru modela edukativnog turizma. Od zastupljenosti nacionalnog parka, kulturno-istorijskog spomenika, retke biljne vrste, pešačke staze, blizine reke, jezera ili planine u lokalnoj sredini, zavisi da li će se primeniti model obrazovne farme, centra otkrića, centra za zabavu i obrazovanje ili tematskog centra. Svaki model omogućava učenje u skladu sa Nastavnim planom i programom, ali i šire sadržaje koji se ne nalaze u školskim programima. Nastavnici na ovaj način mogu da razviju edukativne programe koji učenicima omogućavaju sticanje i primenjivanje znanja kroz projektnu nastavu uz konkretne i očigledne primere. Kroz dobro osmišljene edukativne programe i aktivno angažovanje u realizaciji radionica van školskih objekata na konkretnim primerima učenici povezuju teoriju i praksu. Dobro osmišljenoj radionici sa konkretnim ciljevima, zadacima i aktivnostima, doprinosi i prostor u kome se radionica realizuje. Veliku ulogu u ovim projektima imaju seoske škole, čiji neiskorišćeni kapaciteti mogu da se koriste kao edukativni centri ili centri otkrića. Imajući u vidu postojanje međunarodnih i nacionalnih programa u oblasti obrazovanja i turizma, u radu se ukazuje na značaj pilot projekata u Srbiji kao modela razvoja edukativnog turizma. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Beograd : Asocijacija prostornih planera Srbije | sr |
dc.publisher | Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | Zbornik radova Sedmog naučno-stručnog skupa sa međunarodnim učešćem „Lokalna samouprava u planiranju i uređenju prostora i naselja“, Trebinje | sr |
dc.subject | edukativni turizam | sr |
dc.subject | Srbija | sr |
dc.subject | projekti | sr |
dc.subject | nastava | sr |
dc.subject | škola | sr |
dc.title | Pilot projekti u Srbiji kao modeli razvoja edukativnog turizma | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.spage | 193 | |
dc.citation.epage | 200 | |
dc.identifier.fulltext | http://gery.gef.bg.ac.rs/bitstream/id/3539/bitstream_3539.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1675 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |