Pilot projekti u Srbiji kao modeli razvoja edukativnog turizma
Аутори
Jovanović, SlavoljubĐorđević, Ivana
Živković, Ljiljana
Остала ауторства
Filipović, DejanŠantić, Danica
Marić, Miroslav
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Edukativni turizam je specifičan oblik turizma koji kroz nastavu i učenje utiče na podizanje obrazovnog nivoa stanovništva. U Republici Srbiji se 2011. godina označava kao početak razvoja edukativnog turizma. Raspoloživi resursi određenog prostora značajno doprinose izboru modela edukativnog turizma. Od zastupljenosti nacionalnog parka, kulturno-istorijskog spomenika, retke biljne vrste, pešačke staze, blizine reke, jezera ili planine u lokalnoj sredini, zavisi da li će se primeniti model obrazovne farme, centra otkrića, centra za zabavu i obrazovanje ili tematskog centra. Svaki model omogućava učenje u skladu sa Nastavnim planom i programom, ali i šire sadržaje koji se ne nalaze u školskim programima. Nastavnici na ovaj način mogu da razviju edukativne programe koji učenicima omogućavaju sticanje i primenjivanje znanja kroz projektnu nastavu uz konkretne i očigledne primere. Kroz dobro osmišljene edukativne programe i aktivno angažovanje u realizaciji radionica van školskih objekata n...a konkretnim primerima učenici povezuju teoriju i praksu. Dobro osmišljenoj radionici sa konkretnim ciljevima, zadacima i aktivnostima, doprinosi i prostor u kome se radionica realizuje. Veliku ulogu u ovim projektima imaju seoske škole, čiji neiskorišćeni kapaciteti mogu da se koriste kao edukativni centri ili centri otkrića. Imajući u vidu postojanje međunarodnih i nacionalnih programa u oblasti obrazovanja i turizma, u radu se ukazuje na značaj pilot projekata u Srbiji kao modela razvoja edukativnog turizma.
Кључне речи:
edukativni turizam / Srbija / projekti / nastava / školaИзвор:
Zbornik radova Sedmog naučno-stručnog skupa sa međunarodnim učešćem „Lokalna samouprava u planiranju i uređenju prostora i naselja“, Trebinje, 2018, 193-200Издавач:
- Beograd : Asocijacija prostornih planera Srbije
- Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet
Колекције
Институција/група
Geografski fakultetTY - CONF AU - Jovanović, Slavoljub AU - Đorđević, Ivana AU - Živković, Ljiljana PY - 2018 UR - http://gery.gef.bg.ac.rs/handle/123456789/1675 AB - Edukativni turizam je specifičan oblik turizma koji kroz nastavu i učenje utiče na podizanje obrazovnog nivoa stanovništva. U Republici Srbiji se 2011. godina označava kao početak razvoja edukativnog turizma. Raspoloživi resursi određenog prostora značajno doprinose izboru modela edukativnog turizma. Od zastupljenosti nacionalnog parka, kulturno-istorijskog spomenika, retke biljne vrste, pešačke staze, blizine reke, jezera ili planine u lokalnoj sredini, zavisi da li će se primeniti model obrazovne farme, centra otkrića, centra za zabavu i obrazovanje ili tematskog centra. Svaki model omogućava učenje u skladu sa Nastavnim planom i programom, ali i šire sadržaje koji se ne nalaze u školskim programima. Nastavnici na ovaj način mogu da razviju edukativne programe koji učenicima omogućavaju sticanje i primenjivanje znanja kroz projektnu nastavu uz konkretne i očigledne primere. Kroz dobro osmišljene edukativne programe i aktivno angažovanje u realizaciji radionica van školskih objekata na konkretnim primerima učenici povezuju teoriju i praksu. Dobro osmišljenoj radionici sa konkretnim ciljevima, zadacima i aktivnostima, doprinosi i prostor u kome se radionica realizuje. Veliku ulogu u ovim projektima imaju seoske škole, čiji neiskorišćeni kapaciteti mogu da se koriste kao edukativni centri ili centri otkrića. Imajući u vidu postojanje međunarodnih i nacionalnih programa u oblasti obrazovanja i turizma, u radu se ukazuje na značaj pilot projekata u Srbiji kao modela razvoja edukativnog turizma. PB - Beograd : Asocijacija prostornih planera Srbije PB - Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet C3 - Zbornik radova Sedmog naučno-stručnog skupa sa međunarodnim učešćem „Lokalna samouprava u planiranju i uređenju prostora i naselja“, Trebinje T1 - Pilot projekti u Srbiji kao modeli razvoja edukativnog turizma SP - 193 EP - 200 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1675 ER -
@conference{ author = "Jovanović, Slavoljub and Đorđević, Ivana and Živković, Ljiljana", year = "2018", abstract = "Edukativni turizam je specifičan oblik turizma koji kroz nastavu i učenje utiče na podizanje obrazovnog nivoa stanovništva. U Republici Srbiji se 2011. godina označava kao početak razvoja edukativnog turizma. Raspoloživi resursi određenog prostora značajno doprinose izboru modela edukativnog turizma. Od zastupljenosti nacionalnog parka, kulturno-istorijskog spomenika, retke biljne vrste, pešačke staze, blizine reke, jezera ili planine u lokalnoj sredini, zavisi da li će se primeniti model obrazovne farme, centra otkrića, centra za zabavu i obrazovanje ili tematskog centra. Svaki model omogućava učenje u skladu sa Nastavnim planom i programom, ali i šire sadržaje koji se ne nalaze u školskim programima. Nastavnici na ovaj način mogu da razviju edukativne programe koji učenicima omogućavaju sticanje i primenjivanje znanja kroz projektnu nastavu uz konkretne i očigledne primere. Kroz dobro osmišljene edukativne programe i aktivno angažovanje u realizaciji radionica van školskih objekata na konkretnim primerima učenici povezuju teoriju i praksu. Dobro osmišljenoj radionici sa konkretnim ciljevima, zadacima i aktivnostima, doprinosi i prostor u kome se radionica realizuje. Veliku ulogu u ovim projektima imaju seoske škole, čiji neiskorišćeni kapaciteti mogu da se koriste kao edukativni centri ili centri otkrića. Imajući u vidu postojanje međunarodnih i nacionalnih programa u oblasti obrazovanja i turizma, u radu se ukazuje na značaj pilot projekata u Srbiji kao modela razvoja edukativnog turizma.", publisher = "Beograd : Asocijacija prostornih planera Srbije, Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet", journal = "Zbornik radova Sedmog naučno-stručnog skupa sa međunarodnim učešćem „Lokalna samouprava u planiranju i uređenju prostora i naselja“, Trebinje", title = "Pilot projekti u Srbiji kao modeli razvoja edukativnog turizma", pages = "193-200", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1675" }
Jovanović, S., Đorđević, I.,& Živković, L.. (2018). Pilot projekti u Srbiji kao modeli razvoja edukativnog turizma. in Zbornik radova Sedmog naučno-stručnog skupa sa međunarodnim učešćem „Lokalna samouprava u planiranju i uređenju prostora i naselja“, Trebinje Beograd : Asocijacija prostornih planera Srbije., 193-200. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1675
Jovanović S, Đorđević I, Živković L. Pilot projekti u Srbiji kao modeli razvoja edukativnog turizma. in Zbornik radova Sedmog naučno-stručnog skupa sa međunarodnim učešćem „Lokalna samouprava u planiranju i uređenju prostora i naselja“, Trebinje. 2018;:193-200. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1675 .
Jovanović, Slavoljub, Đorđević, Ivana, Živković, Ljiljana, "Pilot projekti u Srbiji kao modeli razvoja edukativnog turizma" in Zbornik radova Sedmog naučno-stručnog skupa sa međunarodnim učešćem „Lokalna samouprava u planiranju i uređenju prostora i naselja“, Trebinje (2018):193-200, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1675 .