Теоријски оквир програмиране наставе
Апстракт
Развој науке, технике и технологије у другој половини XX века изазвао је
кризу образовања. У педагошкој теорији и васпитно-образовној пракси у овом
периоду откривене су бројне законитости и уведене иновације. Ради се о активним
облицима наставе, односно учења. Посматрано из угла наставника, то су облици
наставе, а гледано из угла ученика, тј. активности које он изводи, то су облици
учења. Једна од тих иновација је и програмирана настава. Под програмираном нас-
тавом се подразумева систем наставног рада где се наставно градиво на посебан
начин логички структуира и даје ученицима у мањим деловима које они усвајају
самостално, поступно, идући корак по корак сопственим темпом и проверавајући
степен усвојености тих садржаја помоћу сталне повратне информације.
Development of science, techniques and technology in the second half of the
20 th century caused the crisis of education. In this period, many laws were discovered
and innovations introduced in pedagogical theory and educational practice. It is about
active forms of teaching, i.e. learning. Observed from a teacher’s viewpoint, those
forms are the teaching ones, while they are the learning ones from a student’s view-
point, i.e. activities he performs. The programmed teaching method is one of the inno-
vations. It is a system of teaching in which the ground is logically structured in a par-
ticular way and students are given smaller parts which they master independently,
gradually, step by step with their own tempo, checking the degree of mastering through
constant feedback.
Кључне речи:
настава / програм / корак / учење / teaching / programmed / step / learningИзвор:
Zbornik radova - Geografski fakultet Univerziteta u Beogradu, 2010, 58, 137-152Издавач:
- Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet
Колекције
Институција/група
Geografski fakultetTY - JOUR AU - Живковић, Љиљана AU - Јовановић, Славољуб AU - Асентић, Жељко PY - 2010 UR - http://gery.gef.bg.ac.rs/handle/123456789/1656 AB - Развој науке, технике и технологије у другој половини XX века изазвао је кризу образовања. У педагошкој теорији и васпитно-образовној пракси у овом периоду откривене су бројне законитости и уведене иновације. Ради се о активним облицима наставе, односно учења. Посматрано из угла наставника, то су облици наставе, а гледано из угла ученика, тј. активности које он изводи, то су облици учења. Једна од тих иновација је и програмирана настава. Под програмираном нас- тавом се подразумева систем наставног рада где се наставно градиво на посебан начин логички структуира и даје ученицима у мањим деловима које они усвајају самостално, поступно, идући корак по корак сопственим темпом и проверавајући степен усвојености тих садржаја помоћу сталне повратне информације. AB - Development of science, techniques and technology in the second half of the 20 th century caused the crisis of education. In this period, many laws were discovered and innovations introduced in pedagogical theory and educational practice. It is about active forms of teaching, i.e. learning. Observed from a teacher’s viewpoint, those forms are the teaching ones, while they are the learning ones from a student’s view- point, i.e. activities he performs. The programmed teaching method is one of the inno- vations. It is a system of teaching in which the ground is logically structured in a par- ticular way and students are given smaller parts which they master independently, gradually, step by step with their own tempo, checking the degree of mastering through constant feedback. PB - Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet T2 - Zbornik radova - Geografski fakultet Univerziteta u Beogradu T1 - Теоријски оквир програмиране наставе VL - 58 SP - 137 EP - 152 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1656 ER -
@article{ author = "Живковић, Љиљана and Јовановић, Славољуб and Асентић, Жељко", year = "2010", abstract = "Развој науке, технике и технологије у другој половини XX века изазвао је кризу образовања. У педагошкој теорији и васпитно-образовној пракси у овом периоду откривене су бројне законитости и уведене иновације. Ради се о активним облицима наставе, односно учења. Посматрано из угла наставника, то су облици наставе, а гледано из угла ученика, тј. активности које он изводи, то су облици учења. Једна од тих иновација је и програмирана настава. Под програмираном нас- тавом се подразумева систем наставног рада где се наставно градиво на посебан начин логички структуира и даје ученицима у мањим деловима које они усвајају самостално, поступно, идући корак по корак сопственим темпом и проверавајући степен усвојености тих садржаја помоћу сталне повратне информације., Development of science, techniques and technology in the second half of the 20 th century caused the crisis of education. In this period, many laws were discovered and innovations introduced in pedagogical theory and educational practice. It is about active forms of teaching, i.e. learning. Observed from a teacher’s viewpoint, those forms are the teaching ones, while they are the learning ones from a student’s view- point, i.e. activities he performs. The programmed teaching method is one of the inno- vations. It is a system of teaching in which the ground is logically structured in a par- ticular way and students are given smaller parts which they master independently, gradually, step by step with their own tempo, checking the degree of mastering through constant feedback.", publisher = "Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet", journal = "Zbornik radova - Geografski fakultet Univerziteta u Beogradu", title = "Теоријски оквир програмиране наставе", volume = "58", pages = "137-152", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1656" }
Живковић, Љ., Јовановић, С.,& Асентић, Ж.. (2010). Теоријски оквир програмиране наставе. in Zbornik radova - Geografski fakultet Univerziteta u Beogradu Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet., 58, 137-152. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1656
Живковић Љ, Јовановић С, Асентић Ж. Теоријски оквир програмиране наставе. in Zbornik radova - Geografski fakultet Univerziteta u Beogradu. 2010;58:137-152. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1656 .
Живковић, Љиљана, Јовановић, Славољуб, Асентић, Жељко, "Теоријски оквир програмиране наставе" in Zbornik radova - Geografski fakultet Univerziteta u Beogradu, 58 (2010):137-152, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1656 .