Man, space and tourism
Човек, простор, туризам
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Modern tourism is based on numerous and diverse, direct, indirect, occasional and permanent, relations of man, society and space, i.e. the environment in which it takes place. Tourism is a pronounced spatial phenomenon. It takes place on land and sea, on almost all continents and in all countries. Where it is organized on the purposeful valorisation of space, tradition and good organization, it is the basis for achieving satisfactory economic and social effects. That is why local, regional, state and world organizations pay special attention to it. By valorising space, tourism, achieving economic effects, contributes to the enrichment of the balance of payments of receptive regions and countries. Tourism can valorise some objects, phenomena and environmental processes, which are not interesting for other activities, which is important for expanding the field of business.
Савремени туризам почива на бројним и разноврсним, директним, индиректним, повременим и трајним, односима човека, друштва и простора, тј. животне средине у којој се одвија. Туризам је наглашена просторна појава. Одвија се на копну и мору, готово на свим континентима и у свим земљама. Тамо где је организован на сврсисходној валоризацији простора, традицији и доброј организацији, основа је остваривања задовољавајућих економских, социјалних и друштвених ефеката. Због тога му локалне, регионалне, државне и светске организације посвећују посебну пажњу. Валоризацијом простора, туризам остваривањем економских ефеката, доприноси обогаћивању платног биланса рецептивних туристичких земаља. Туризам може валоризовати неке објекте, појаве и процесе животне средине, који нису интересантни за друге делатности, што је од значаја за проширивање поља привређивања.
Keywords:
man / society / tourism / space / environment / valorization / човек / друштво / туризам / простор / животна средина / валоризацијаSource:
Glasnik Srpskog geografskog drustva, 2023, 103, 1, 183-212Publisher:
- Beograd : Srpsko geografsko društvo
Funding / projects:
- Ministry of Science, Technological Development and Innovation of the Republic of Serbia, institutional funding - 200091 (University of Belgrade, Faculty of Geography) (RS-MESTD-inst-2020-200091)
Collections
Institution/Community
Geografski fakultetTY - JOUR AU - Stanković, Stevan M. PY - 2023 UR - http://gery.gef.bg.ac.rs/handle/123456789/1630 AB - Modern tourism is based on numerous and diverse, direct, indirect, occasional and permanent, relations of man, society and space, i.e. the environment in which it takes place. Tourism is a pronounced spatial phenomenon. It takes place on land and sea, on almost all continents and in all countries. Where it is organized on the purposeful valorisation of space, tradition and good organization, it is the basis for achieving satisfactory economic and social effects. That is why local, regional, state and world organizations pay special attention to it. By valorising space, tourism, achieving economic effects, contributes to the enrichment of the balance of payments of receptive regions and countries. Tourism can valorise some objects, phenomena and environmental processes, which are not interesting for other activities, which is important for expanding the field of business. AB - Савремени туризам почива на бројним и разноврсним, директним, индиректним, повременим и трајним, односима човека, друштва и простора, тј. животне средине у којој се одвија. Туризам је наглашена просторна појава. Одвија се на копну и мору, готово на свим континентима и у свим земљама. Тамо где је организован на сврсисходној валоризацији простора, традицији и доброј организацији, основа је остваривања задовољавајућих економских, социјалних и друштвених ефеката. Због тога му локалне, регионалне, државне и светске организације посвећују посебну пажњу. Валоризацијом простора, туризам остваривањем економских ефеката, доприноси обогаћивању платног биланса рецептивних туристичких земаља. Туризам може валоризовати неке објекте, појаве и процесе животне средине, који нису интересантни за друге делатности, што је од значаја за проширивање поља привређивања. PB - Beograd : Srpsko geografsko društvo T2 - Glasnik Srpskog geografskog drustva T1 - Man, space and tourism T1 - Човек, простор, туризам VL - 103 IS - 1 SP - 183 EP - 212 DO - 10.2298/GSGD2301183S ER -
@article{ author = "Stanković, Stevan M.", year = "2023", abstract = "Modern tourism is based on numerous and diverse, direct, indirect, occasional and permanent, relations of man, society and space, i.e. the environment in which it takes place. Tourism is a pronounced spatial phenomenon. It takes place on land and sea, on almost all continents and in all countries. Where it is organized on the purposeful valorisation of space, tradition and good organization, it is the basis for achieving satisfactory economic and social effects. That is why local, regional, state and world organizations pay special attention to it. By valorising space, tourism, achieving economic effects, contributes to the enrichment of the balance of payments of receptive regions and countries. Tourism can valorise some objects, phenomena and environmental processes, which are not interesting for other activities, which is important for expanding the field of business., Савремени туризам почива на бројним и разноврсним, директним, индиректним, повременим и трајним, односима човека, друштва и простора, тј. животне средине у којој се одвија. Туризам је наглашена просторна појава. Одвија се на копну и мору, готово на свим континентима и у свим земљама. Тамо где је организован на сврсисходној валоризацији простора, традицији и доброј организацији, основа је остваривања задовољавајућих економских, социјалних и друштвених ефеката. Због тога му локалне, регионалне, државне и светске организације посвећују посебну пажњу. Валоризацијом простора, туризам остваривањем економских ефеката, доприноси обогаћивању платног биланса рецептивних туристичких земаља. Туризам може валоризовати неке објекте, појаве и процесе животне средине, који нису интересантни за друге делатности, што је од значаја за проширивање поља привређивања.", publisher = "Beograd : Srpsko geografsko društvo", journal = "Glasnik Srpskog geografskog drustva", title = "Man, space and tourism, Човек, простор, туризам", volume = "103", number = "1", pages = "183-212", doi = "10.2298/GSGD2301183S" }
Stanković, S. M.. (2023). Man, space and tourism. in Glasnik Srpskog geografskog drustva Beograd : Srpsko geografsko društvo., 103(1), 183-212. https://doi.org/10.2298/GSGD2301183S
Stanković SM. Man, space and tourism. in Glasnik Srpskog geografskog drustva. 2023;103(1):183-212. doi:10.2298/GSGD2301183S .
Stanković, Stevan M., "Man, space and tourism" in Glasnik Srpskog geografskog drustva, 103, no. 1 (2023):183-212, https://doi.org/10.2298/GSGD2301183S . .