Edukativna uloga geografskih ekskurzija u zaštićenim područjima
Аутори
Đorđević, IvanaŽivković, Ljiljana
Jovanović, Slavoljub
Остала ауторства
Filipović, DejanŠećerov, Velimir
Đorđević, Dejan S.
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Edukativna uloga geografskih ekskurzija u zaštićenim područjima sastoji se u formiranju vrednosnih stavova i ekološkog ponašanja učenika kroz upoznavanje sa pojmovima iz ekologije i neposredne životne sredine koji obogaćuju njihov rečnik. Geografske ekskurzije imaju posebne didaktičko-metodičke specifičnosti jer omogućavaju učenicima direktan kontakt sa prirodom u kojoj samostalno mogu da uoče ekološke probleme i razviju svest o životnoj sredini. To podrazumeva sticanje funkcionalnih znanja, razvijanje veština i navika, kao i formiranje stavova o ekološkim osobenostima i zakonima u životnoj sredini. Glavni cilj geografskih ekskurzija sastoji se u formiranju odnosa svakog učenika prema sredini koja ga okružuje. Kako bi se razvila ekološka svest kod učenika, potrebno je adekvatno planirati i istaći vrednost geografskih ekskurzija u zaštićenim područjima. Svaki odlazak u prirodu najčešće je za učenike doživljaj, ali doživljaj u kome će učenici učiti kako da prepoznaju vrstu pti...ce, imenuju cveće, lekovito bilje, drveće, uoče zagađenje, sagledaju posledice, predlože moguća rešenja i navedu konkretne akcije koje bi dovele do očuvanja i unapređivanja životne sredine.
Кључне речи:
geografske ekskurzije / učenici / zaštićena područja / funkcionalna znanja / ekološko obrazovanjeИзвор:
Zbornik radova Dvanaestog naučno-stručnog skupa sa međunarodnim učešćem "Planska i normativna zaštita prostora i životne sredine", Novi Pazar, 2023, 351-357Издавач:
- Beograd : Asocijacija prostornih planera Srbije
- Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet
Финансирање / пројекти:
- Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије, институционално финансирање - 200091 (Универзитет у Београду, Географски факултет) (RS-MESTD-inst-2020-200091)
Колекције
Институција/група
Geografski fakultetTY - CONF AU - Đorđević, Ivana AU - Živković, Ljiljana AU - Jovanović, Slavoljub PY - 2023 UR - http://gery.gef.bg.ac.rs/handle/123456789/1579 AB - Edukativna uloga geografskih ekskurzija u zaštićenim područjima sastoji se u formiranju vrednosnih stavova i ekološkog ponašanja učenika kroz upoznavanje sa pojmovima iz ekologije i neposredne životne sredine koji obogaćuju njihov rečnik. Geografske ekskurzije imaju posebne didaktičko-metodičke specifičnosti jer omogućavaju učenicima direktan kontakt sa prirodom u kojoj samostalno mogu da uoče ekološke probleme i razviju svest o životnoj sredini. To podrazumeva sticanje funkcionalnih znanja, razvijanje veština i navika, kao i formiranje stavova o ekološkim osobenostima i zakonima u životnoj sredini. Glavni cilj geografskih ekskurzija sastoji se u formiranju odnosa svakog učenika prema sredini koja ga okružuje. Kako bi se razvila ekološka svest kod učenika, potrebno je adekvatno planirati i istaći vrednost geografskih ekskurzija u zaštićenim područjima. Svaki odlazak u prirodu najčešće je za učenike doživljaj, ali doživljaj u kome će učenici učiti kako da prepoznaju vrstu ptice, imenuju cveće, lekovito bilje, drveće, uoče zagađenje, sagledaju posledice, predlože moguća rešenja i navedu konkretne akcije koje bi dovele do očuvanja i unapređivanja životne sredine. PB - Beograd : Asocijacija prostornih planera Srbije PB - Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet C3 - Zbornik radova Dvanaestog naučno-stručnog skupa sa međunarodnim učešćem "Planska i normativna zaštita prostora i životne sredine", Novi Pazar T1 - Edukativna uloga geografskih ekskurzija u zaštićenim područjima SP - 351 EP - 357 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1579 ER -
@conference{ author = "Đorđević, Ivana and Živković, Ljiljana and Jovanović, Slavoljub", year = "2023", abstract = "Edukativna uloga geografskih ekskurzija u zaštićenim područjima sastoji se u formiranju vrednosnih stavova i ekološkog ponašanja učenika kroz upoznavanje sa pojmovima iz ekologije i neposredne životne sredine koji obogaćuju njihov rečnik. Geografske ekskurzije imaju posebne didaktičko-metodičke specifičnosti jer omogućavaju učenicima direktan kontakt sa prirodom u kojoj samostalno mogu da uoče ekološke probleme i razviju svest o životnoj sredini. To podrazumeva sticanje funkcionalnih znanja, razvijanje veština i navika, kao i formiranje stavova o ekološkim osobenostima i zakonima u životnoj sredini. Glavni cilj geografskih ekskurzija sastoji se u formiranju odnosa svakog učenika prema sredini koja ga okružuje. Kako bi se razvila ekološka svest kod učenika, potrebno je adekvatno planirati i istaći vrednost geografskih ekskurzija u zaštićenim područjima. Svaki odlazak u prirodu najčešće je za učenike doživljaj, ali doživljaj u kome će učenici učiti kako da prepoznaju vrstu ptice, imenuju cveće, lekovito bilje, drveće, uoče zagađenje, sagledaju posledice, predlože moguća rešenja i navedu konkretne akcije koje bi dovele do očuvanja i unapređivanja životne sredine.", publisher = "Beograd : Asocijacija prostornih planera Srbije, Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet", journal = "Zbornik radova Dvanaestog naučno-stručnog skupa sa međunarodnim učešćem "Planska i normativna zaštita prostora i životne sredine", Novi Pazar", title = "Edukativna uloga geografskih ekskurzija u zaštićenim područjima", pages = "351-357", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1579" }
Đorđević, I., Živković, L.,& Jovanović, S.. (2023). Edukativna uloga geografskih ekskurzija u zaštićenim područjima. in Zbornik radova Dvanaestog naučno-stručnog skupa sa međunarodnim učešćem "Planska i normativna zaštita prostora i životne sredine", Novi Pazar Beograd : Asocijacija prostornih planera Srbije., 351-357. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1579
Đorđević I, Živković L, Jovanović S. Edukativna uloga geografskih ekskurzija u zaštićenim područjima. in Zbornik radova Dvanaestog naučno-stručnog skupa sa međunarodnim učešćem "Planska i normativna zaštita prostora i životne sredine", Novi Pazar. 2023;:351-357. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1579 .
Đorđević, Ivana, Živković, Ljiljana, Jovanović, Slavoljub, "Edukativna uloga geografskih ekskurzija u zaštićenim područjima" in Zbornik radova Dvanaestog naučno-stručnog skupa sa međunarodnim učešćem "Planska i normativna zaštita prostora i životne sredine", Novi Pazar (2023):351-357, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1579 .