Na leđima mahnitog bika: društeno angažovana umetnost: brisanje ili zatvaranje granica?
Апстракт
U sociologiji umetnosti i srodnim disciplinama razlikuju se dva osnov na, suprotstavljena gledišta, kada je reč o pitanju uloge umetnosti u društvu (Bastide,
1981). Prema estetskoj teoriji, umetnost se posmatra kao estetska praksa koja nema
praktičnu funkciju i koja postoji samo radi umetnosti (l’art pour l’art). S druge strane,
utilitaristička teorija umetnosti interpretira je kao univerzalni jezik posredstvom kojeg
se utiče na društveni život. Akcenat u radu biće stavljen na posebnu funkciju umet nosti: društveno angažovanu. Društveno angažovana umetnost je „konceptualizovan
i ka praksi orijentisan delatni projekat”, intervencija posredstvom umetničkih dela u
kulturi i društvu, koja podrazumeva subverziju moći sa ciljem kritike i osporavanja
nekog društvenog odnosa (Šuvaković, 2009). Migracije stanovništva i njihove posledice
na globalnom i lokalnom nivou poslednjih godina postaju centralna tema pozorišnih i
filmskih festivala, muzejskih i galerijskih izložbi. Cilj ...rada je analiza odnosa društveno
angažovane umetnosti prema pitanju aktuelne migracione krize, na primeru identiteta
manifestacija: izložbe Muzeja afričke umetnosti (Granica je zatvorena, 2015), Festa
(Brisanje granica, 2016), Bitefa (Na leđima mahnitog bika, 2016).
Кључне речи:
društveno angažovana umetnost / migracije / festivaliИзвор:
Temetski zbornik radova vodećeg nacionalnog značaja "Savremene migracije i društveni razvoj: interdisciplinarna perspektiva",, 2018, 61-72Издавач:
- Beograd : Srpsko sociološko društvo
- Beograd : Institut društvenih nauka
- Beograd : Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet, Institut za sociološka istraživanja
Финансирање / пројекти:
- Изазови нове друштвене интеграције у Србији: концепти и актери (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179035)
ISBN: 978-86-81319-12-3 (SSD) ; 978-86-7093-200-5 (IDN) ; 978-86-6427-081-6 (ISIFF)
[ Google Scholar ]Колекције
Институција/група
Geografski fakultetTY - CHAP AU - Toković, Milena PY - 2018 UR - http://gery.gef.bg.ac.rs/handle/123456789/1554 AB - U sociologiji umetnosti i srodnim disciplinama razlikuju se dva osnov na, suprotstavljena gledišta, kada je reč o pitanju uloge umetnosti u društvu (Bastide, 1981). Prema estetskoj teoriji, umetnost se posmatra kao estetska praksa koja nema praktičnu funkciju i koja postoji samo radi umetnosti (l’art pour l’art). S druge strane, utilitaristička teorija umetnosti interpretira je kao univerzalni jezik posredstvom kojeg se utiče na društveni život. Akcenat u radu biće stavljen na posebnu funkciju umet nosti: društveno angažovanu. Društveno angažovana umetnost je „konceptualizovan i ka praksi orijentisan delatni projekat”, intervencija posredstvom umetničkih dela u kulturi i društvu, koja podrazumeva subverziju moći sa ciljem kritike i osporavanja nekog društvenog odnosa (Šuvaković, 2009). Migracije stanovništva i njihove posledice na globalnom i lokalnom nivou poslednjih godina postaju centralna tema pozorišnih i filmskih festivala, muzejskih i galerijskih izložbi. Cilj rada je analiza odnosa društveno angažovane umetnosti prema pitanju aktuelne migracione krize, na primeru identiteta manifestacija: izložbe Muzeja afričke umetnosti (Granica je zatvorena, 2015), Festa (Brisanje granica, 2016), Bitefa (Na leđima mahnitog bika, 2016). PB - Beograd : Srpsko sociološko društvo PB - Beograd : Institut društvenih nauka PB - Beograd : Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet, Institut za sociološka istraživanja T2 - Temetski zbornik radova vodećeg nacionalnog značaja "Savremene migracije i društveni razvoj: interdisciplinarna perspektiva", T1 - Na leđima mahnitog bika: društeno angažovana umetnost: brisanje ili zatvaranje granica? SP - 61 EP - 72 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1554 ER -
@inbook{ author = "Toković, Milena", year = "2018", abstract = "U sociologiji umetnosti i srodnim disciplinama razlikuju se dva osnov na, suprotstavljena gledišta, kada je reč o pitanju uloge umetnosti u društvu (Bastide, 1981). Prema estetskoj teoriji, umetnost se posmatra kao estetska praksa koja nema praktičnu funkciju i koja postoji samo radi umetnosti (l’art pour l’art). S druge strane, utilitaristička teorija umetnosti interpretira je kao univerzalni jezik posredstvom kojeg se utiče na društveni život. Akcenat u radu biće stavljen na posebnu funkciju umet nosti: društveno angažovanu. Društveno angažovana umetnost je „konceptualizovan i ka praksi orijentisan delatni projekat”, intervencija posredstvom umetničkih dela u kulturi i društvu, koja podrazumeva subverziju moći sa ciljem kritike i osporavanja nekog društvenog odnosa (Šuvaković, 2009). Migracije stanovništva i njihove posledice na globalnom i lokalnom nivou poslednjih godina postaju centralna tema pozorišnih i filmskih festivala, muzejskih i galerijskih izložbi. Cilj rada je analiza odnosa društveno angažovane umetnosti prema pitanju aktuelne migracione krize, na primeru identiteta manifestacija: izložbe Muzeja afričke umetnosti (Granica je zatvorena, 2015), Festa (Brisanje granica, 2016), Bitefa (Na leđima mahnitog bika, 2016).", publisher = "Beograd : Srpsko sociološko društvo, Beograd : Institut društvenih nauka, Beograd : Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet, Institut za sociološka istraživanja", journal = "Temetski zbornik radova vodećeg nacionalnog značaja "Savremene migracije i društveni razvoj: interdisciplinarna perspektiva",", booktitle = "Na leđima mahnitog bika: društeno angažovana umetnost: brisanje ili zatvaranje granica?", pages = "61-72", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1554" }
Toković, M.. (2018). Na leđima mahnitog bika: društeno angažovana umetnost: brisanje ili zatvaranje granica?. in Temetski zbornik radova vodećeg nacionalnog značaja "Savremene migracije i društveni razvoj: interdisciplinarna perspektiva", Beograd : Srpsko sociološko društvo., 61-72. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1554
Toković M. Na leđima mahnitog bika: društeno angažovana umetnost: brisanje ili zatvaranje granica?. in Temetski zbornik radova vodećeg nacionalnog značaja "Savremene migracije i društveni razvoj: interdisciplinarna perspektiva",. 2018;:61-72. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1554 .
Toković, Milena, "Na leđima mahnitog bika: društeno angažovana umetnost: brisanje ili zatvaranje granica?" in Temetski zbornik radova vodećeg nacionalnog značaja "Savremene migracije i društveni razvoj: interdisciplinarna perspektiva", (2018):61-72, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1554 .