Приказ основних података о документу

dc.contributorMilenković, Pavle
dc.contributorStojšin, Snežana
dc.contributorPajvančić Cizelj, Ana
dc.creatorStanojević, Milena
dc.date.accessioned2023-11-15T13:57:13Z
dc.date.available2023-11-15T13:57:13Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.isbn978-86-81319-08-6 (SSD) ; 978-86-6065-348-4 (FF) ; 978-86-80186-12-2 (IUP)
dc.identifier.urihttp://gery.gef.bg.ac.rs/handle/123456789/1552
dc.description.abstractRad ima za cilj da konceptualnim razumevanjem „kreativnog” i „uzbudljivog” grada prepozna potencijale lokalnog razvoja gradova srednje veličine: Šapca, Sombora i Zrenjanina. Navedeni gradovi predstavljaju odabrani uzorak (tri od šest) gradova koji je uključen u anketno istraživanje Instituta za sociološka istraživanja: „Karakteristike teritorijalnog kapitala u Srbiji” koje je sprovedeno 2013. i 2014. Prema analizi rađenoj za Prostorni plan Republike Srbije (PPRS), navedeni gradovi imaju status centara nacionalnog značaja. Analitički okvir rada baziraće se na konceptima „kreativnog” grada (Florida, Landry) kao razvojne koncepcije i ključne strategije urbanog razvoja koja ističe značaj kulturnih industrija, kulturnih prednosti i „kreativne klase”. U radu ćemo koristiti i koncept „uzbudljivog” grada (Ričards i Palmer) koji ima za cilj da pokaže kako kulturne aktivnosti, kulturne manifestacije i ekonomija iskustva pomažu gradovima da ostvare kulturološke, ekonomske i društvene ciljeve. Navedeni koncepti posmatraće se u okviru šireg koncepta – identiteta grada, sa naglaskom na kulturni identitet i festivalizaciju grada. Imajući u vidu da se poslednjih godina identiteti gradova vezuju i za ekonomski razvoj (kultura u službi ekonomije), razmotrićemo potencijale brendiranja navedenih gradova srednje veličine kao „kreativnih” i „uzbudljivih”, ali osvetlićemo i postojeće strukturalne prepreke lokalnog razvoja gradova. U radu će se pored kvalitativnih i kvantitativnih podataka istraživanja koristiti i postojeća strateška dokumenta navedenih gradova.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherBeograd : Srpsko sociološko društvosr
dc.publisherBeograd : Institut za uporedno pravosr
dc.publisherNovi Sad : Univerzitet u Novom Sadu - Filozofski fakultetsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179035/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.sourceZbornik radova međunarodne naučnae konferencije "Društvo i prostor: Urbani i ruralni prostor - ekonomski, pravni i organizacioni prostor", Novi Sadsr
dc.subjectidentitet gradasr
dc.subject„kreativni” gradsr
dc.subject„uzbudljiv” gradsr
dc.subjectbrendiranje gradovasr
dc.titleKoncept „kreativnog“ i „uzbudljivog“ grada u razvoju gradova srednje veličine: Šabac, Sombor i Zrenjaninsr
dc.typebookPartsr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.spage63
dc.citation.epage76
dc.identifier.fulltexthttp://gery.gef.bg.ac.rs/bitstream/id/3301/bitstream_3301.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1552
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу