Приказ основних података о документу

dc.contributorСтанковић, Стеван
dc.contributorФилиповић, Дејан
dc.contributorЂурђић, Снежана
dc.creatorДобросављевић, Тања
dc.creatorЈовановић, Славољуб
dc.date.accessioned2023-06-08T08:41:24Z
dc.date.available2023-06-08T08:41:24Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.isbn978-86-6283-033-3
dc.identifier.urihttp://gery.gef.bg.ac.rs/handle/123456789/1288
dc.description.abstractЦиљ истраживања је био да се утврди да ли и у којој мери проеколошко понашање ученика који похађају основну школу и гимназију зависи од њиховог еколошког погледа на свет. Притом, желели смо да утврдимо да ли код ученика, који похађају основну школу и гимназију, постоји међусобна разлика у погледу еколошких ставова и про-еколошког понашања. Пригодан узорак је обухватио 50 ученика осмог разреда основне школе и 50 ученика трећег разреда гимназије. У истраживању су коришћене ревидиране NEP, EWB и GEB скала. Пирсонов коефицијент корелације је показао да не постоји статистички значајна линеарна веза између еколошког погледа на свет и еколошког понашања код ученика. Разлоге треба тражити у чињеници да осим еколошких ставова постоји велики број других социо-психолошких предиктора проеколошког понашања. Шире посматрано, разлоге треба тражити и у структури курикулума, обучености наставника, као и у самој организацији наставних и вананставних активности ученика у домену еколошког образовања. Добијени резултати, такође, указују да се ученици који похађају основну школу и гимназију значајно не разликују у погледу еколошких ставова, као и да ученици који похађају основну школу имају развијеније про-еколошке навике од ученика који похађају гимназију. Добијени резултати би требало да укажу на будуће правце промена које треба предузети у оквиру формалног образовања ради унапређивања еколошке свести и про-еколошког понашања код ученика.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Универзитет у Београду - Географски факултетsr
dc.publisherБеоград : Српско географско друштвоsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/173038/RS//sr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/176008/RS//sr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/176017/RS//sr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179035/RS//sr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/43007/RS//sr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47006/RS//sr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Technological Development (TD or TR)/37010/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceЗборник радова 4. српског конгреса географа са међународним учешћем "Достигнућа, актуелности и изазови географске науке и праксе: поводом 150 година од рођења Јована Цвијића", књига 2, Београдsr
dc.subjectеколошки поглед на светsr
dc.subjectпро-еколошко понашањеsr
dc.subjectеколошко образовањеsr
dc.titleУтицај еколошког погледа на свет на проеколошко понашање код ученика основних и средњих школаsr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.spage149
dc.citation.epage154
dc.identifier.fulltexthttp://gery.gef.bg.ac.rs/bitstream/id/3133/bitstream_3133.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1288
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу