Утицај еколошког погледа на свет на проеколошко понашање код ученика основних и средњих школа
2015
Download 🢃
Authors
Добросављевић, ТањаЈовановић, Славољуб
Contributors
Станковић, СтеванФилиповић, Дејан
Ђурђић, Снежана
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Циљ истраживања је био да се утврди да ли и у којој мери проеколошко понашање ученика који похађају основну школу и гимназију зависи од њиховог еколошког погледа на свет. Притом, желели смо да утврдимо да ли код ученика, који похађају основну школу и гимназију, постоји међусобна разлика у погледу еколошких ставова и про-еколошког понашања. Пригодан узорак је обухватио 50 ученика осмог разреда основне школе и 50 ученика трећег разреда гимназије. У истраживању су коришћене ревидиране NEP, EWB и GEB скала. Пирсонов коефицијент корелације је показао да не постоји статистички значајна линеарна веза између еколошког погледа на свет и еколошког понашања код ученика. Разлоге треба тражити у чињеници да осим еколошких ставова постоји велики број других социо-психолошких предиктора проеколошког понашања. Шире посматрано, разлоге треба тражити и у структури курикулума, обучености наставника, као и у самој организацији наставних и вананставних активности ученика у домену еколошког образовања. Доби...јени резултати, такође, указују да се ученици који похађају основну школу и гимназију значајно не разликују у погледу еколошких ставова, као и да ученици који похађају основну школу имају развијеније про-еколошке навике од ученика који похађају гимназију. Добијени резултати би требало да укажу на будуће правце промена које треба предузети у оквиру формалног образовања ради унапређивања еколошке свести и про-еколошког понашања код ученика.
Keywords:
еколошки поглед на свет / про-еколошко понашање / еколошко образовањеSource:
Зборник радова 4. српског конгреса географа са међународним учешћем "Достигнућа, актуелности и изазови географске науке и праксе: поводом 150 година од рођења Јована Цвијића", књига 2, Београд, 2015, 149-154Publisher:
- Београд : Универзитет у Београду - Географски факултет
- Београд : Српско географско друштво
Funding / projects:
- Ontogenetic characterization of phylogenetic biodiversity (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-173038)
- Development programs of villages’ revitalization in Serbia (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-176008)
- Development problems and trends of geospatial systems of Republic of Serbia (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-176017)
- Challenges of New Social Integration in Serbia: Concepts and Actors (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179035)
- Studying climate change and its influence on environment: impacts, adaptation and mitigation (RS-MESTD-Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)-43007)
- Researching demographic phenomena for the purpose of public policies in Serbia (RS-MESTD-Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)-47006)
- Urban Drainage Systems as Key Infrastructure in Cities and Towns (RS-MESTD-Technological Development (TD or TR)-37010)
Collections
Institution/Community
Geografski fakultetTY - CONF AU - Добросављевић, Тања AU - Јовановић, Славољуб PY - 2015 UR - http://gery.gef.bg.ac.rs/handle/123456789/1288 AB - Циљ истраживања је био да се утврди да ли и у којој мери проеколошко понашање ученика који похађају основну школу и гимназију зависи од њиховог еколошког погледа на свет. Притом, желели смо да утврдимо да ли код ученика, који похађају основну школу и гимназију, постоји међусобна разлика у погледу еколошких ставова и про-еколошког понашања. Пригодан узорак је обухватио 50 ученика осмог разреда основне школе и 50 ученика трећег разреда гимназије. У истраживању су коришћене ревидиране NEP, EWB и GEB скала. Пирсонов коефицијент корелације је показао да не постоји статистички значајна линеарна веза између еколошког погледа на свет и еколошког понашања код ученика. Разлоге треба тражити у чињеници да осим еколошких ставова постоји велики број других социо-психолошких предиктора проеколошког понашања. Шире посматрано, разлоге треба тражити и у структури курикулума, обучености наставника, као и у самој организацији наставних и вананставних активности ученика у домену еколошког образовања. Добијени резултати, такође, указују да се ученици који похађају основну школу и гимназију значајно не разликују у погледу еколошких ставова, као и да ученици који похађају основну школу имају развијеније про-еколошке навике од ученика који похађају гимназију. Добијени резултати би требало да укажу на будуће правце промена које треба предузети у оквиру формалног образовања ради унапређивања еколошке свести и про-еколошког понашања код ученика. PB - Београд : Универзитет у Београду - Географски факултет PB - Београд : Српско географско друштво C3 - Зборник радова 4. српског конгреса географа са међународним учешћем "Достигнућа, актуелности и изазови географске науке и праксе: поводом 150 година од рођења Јована Цвијића", књига 2, Београд T1 - Утицај еколошког погледа на свет на проеколошко понашање код ученика основних и средњих школа SP - 149 EP - 154 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1288 ER -
@conference{ author = "Добросављевић, Тања and Јовановић, Славољуб", year = "2015", abstract = "Циљ истраживања је био да се утврди да ли и у којој мери проеколошко понашање ученика који похађају основну школу и гимназију зависи од њиховог еколошког погледа на свет. Притом, желели смо да утврдимо да ли код ученика, који похађају основну школу и гимназију, постоји међусобна разлика у погледу еколошких ставова и про-еколошког понашања. Пригодан узорак је обухватио 50 ученика осмог разреда основне школе и 50 ученика трећег разреда гимназије. У истраживању су коришћене ревидиране NEP, EWB и GEB скала. Пирсонов коефицијент корелације је показао да не постоји статистички значајна линеарна веза између еколошког погледа на свет и еколошког понашања код ученика. Разлоге треба тражити у чињеници да осим еколошких ставова постоји велики број других социо-психолошких предиктора проеколошког понашања. Шире посматрано, разлоге треба тражити и у структури курикулума, обучености наставника, као и у самој организацији наставних и вананставних активности ученика у домену еколошког образовања. Добијени резултати, такође, указују да се ученици који похађају основну школу и гимназију значајно не разликују у погледу еколошких ставова, као и да ученици који похађају основну школу имају развијеније про-еколошке навике од ученика који похађају гимназију. Добијени резултати би требало да укажу на будуће правце промена које треба предузети у оквиру формалног образовања ради унапређивања еколошке свести и про-еколошког понашања код ученика.", publisher = "Београд : Универзитет у Београду - Географски факултет, Београд : Српско географско друштво", journal = "Зборник радова 4. српског конгреса географа са међународним учешћем "Достигнућа, актуелности и изазови географске науке и праксе: поводом 150 година од рођења Јована Цвијића", књига 2, Београд", title = "Утицај еколошког погледа на свет на проеколошко понашање код ученика основних и средњих школа", pages = "149-154", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1288" }
Добросављевић, Т.,& Јовановић, С.. (2015). Утицај еколошког погледа на свет на проеколошко понашање код ученика основних и средњих школа. in Зборник радова 4. српског конгреса географа са међународним учешћем "Достигнућа, актуелности и изазови географске науке и праксе: поводом 150 година од рођења Јована Цвијића", књига 2, Београд Београд : Универзитет у Београду - Географски факултет., 149-154. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1288
Добросављевић Т, Јовановић С. Утицај еколошког погледа на свет на проеколошко понашање код ученика основних и средњих школа. in Зборник радова 4. српског конгреса географа са међународним учешћем "Достигнућа, актуелности и изазови географске науке и праксе: поводом 150 година од рођења Јована Цвијића", књига 2, Београд. 2015;:149-154. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1288 .
Добросављевић, Тања, Јовановић, Славољуб, "Утицај еколошког погледа на свет на проеколошко понашање код ученика основних и средњих школа" in Зборник радова 4. српског конгреса географа са међународним учешћем "Достигнућа, актуелности и изазови географске науке и праксе: поводом 150 година од рођења Јована Цвијића", књига 2, Београд (2015):149-154, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1288 .