Приказ основних података о документу

Risk and limitations in tourism - analysis of proposed measures

dc.contributorПавловић, Сања
dc.contributorБелиј Радин, Марија
dc.contributorВесић, Марина
dc.creatorВукоичић, Данијела
dc.creatorРистић, Душан
dc.creatorБожовић, Сања
dc.creatorПетровић, Драган
dc.creatorМарковић, Светлана
dc.date.accessioned2023-03-07T15:24:40Z
dc.date.available2023-03-07T15:24:40Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.isbn978-86-6283-131-6
dc.identifier.urihttp://gery.gef.bg.ac.rs/handle/123456789/1179
dc.description.abstractРизик укључује концепте неизвесности и потенцијалних негативних последица, при чему се губи нешто од вредности. Ризик се може посматрати из перспективе путника, пословног оператера или туристичке дестинације. У контексту путника, уочени ризик може утицати на избор дестинације и понашање путника. Сектор туризма и угоститељства данас је јако осетљив на различите спољне и унутрашње изазове и кризе. Међу спољним факторима истиче се политичка нестабилност, економски услови, животна средина и временске прилике. Ниво утицаја криза и катастрофа на туризам може бити различит у зависности од њихове природе, величине и обима. Код неких инцидената период опоравка је кратак, док код других, попут природних катастрофа које оштећују инфраструктуру и комуникације, период опоравка је неупоредиво дужи. Одговор и опоравак је различит у зависности од природе и утицаја кризе или катастрофе. У неким случајевима, на дестинацију можда нец́е директно утицати криза која отежава управљање њоме, као што је туристичка криза изазвана пандемијама. У суштини, кризе се разликују од катастрофе на основу тога да ли је узрок последица неког унутрашњег организационог неуспеха или спољашњег догађаја над којим организација нема контролу. Како је свет склон кризама и катастрофама, фокус је дат на управљање кризама, које подразумева превенцију криза, спремност за кризу, одговор на кризу и ревизију кризе, како би се помогло предузец́има и дестинацијама да смање рањивост и изграде отпорност пре криза и катастрофа. Нажалост, стиче се утисак да се деценијама уназад није давала значајнија пажња у истраживањима на тему управљање кризама из области туризма и угоститељства. Данас, у многим часописима високих категорија могу се наћи објављени чланци о туристичкој кризи и управљању катастрофама. У овом истраживању разматране су предложене мере за ублажавање ризика и ограничења у туризму изазваних економском кризом, природним катастрофама (цунами, земљотреси, вулкани, поплаве), климатским променама, тероризмом и политичким нестабилностима и пандемијама, посебно Цовид-19, где је посебна пажња дата и разматрању новог сценарија ризика након ове пандемије (који су изгледи и изазови за нову еру туризма).sr
dc.description.abstractRisk includes the concepts of uncertainty and potential negative consequences, whereby some of the value is lost. The risk can be viewed from the perspective of the passenger, business operator or tourist destination. In the context of travelers, perceived risk can influence destination choice and traveler behavior. Today, the tourism and hospitality sector is very sensitive to various external and internal challenges and crises. Among the external factors, political instability, economic conditions, environment and weather stand out. The level of impact of crises and disasters on tourism can be different depending on their nature, size and scope. In some incidents, the recovery period is short, while in others, such as natural disasters that damage infrastructure and communications, the recovery period is incomparably longer. Response and recovery is different depending on the nature and impact of the crisis or disaster. In some cases, a destination may not be directly affected by a crisis that makes it difficult to manage, such as a tourism crisis caused by pandemics. Essentially, crises differ from disasters based on whether the cause is the result of some internal organizational failure or an external event over which the organization has no control. As the world is prone to crises and disasters, the focus is on crisis management, which includes crisis prevention, crisis preparedness, crisis response and crisis audit, to help businesses and destinations reduce vulnerability and build resilience before crises and disasters. Unfortunately, one gets the impression that for decades no significant attention was paid in research on crisis management in the field of tourism and hospitality. Today, in many top-tier journals, articles on the tourism crisis and disaster management can be found. In this research, proposed measures to mitigate risks and restrictions in tourism caused by the economic crisis, natural disasters (tsunamis, earthquakes, volcanoes, floods), climate change, terrorism and political instability and pandemics, especially Covid-19, were considered, where special attention was given and considering the new risk scenario after this pandemic (what are the prospects and challenges for the new era of tourism).sr
dc.language.isosrsr
dc.language.isoensr
dc.publisherБеоград : Универзитет у Београду - Географски факултетsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.sourceКњига апстраката научног скупа са међународним учешћем "Традиција и трансформација туризма као просторног феномена", Београдsr
dc.subjectРизикsr
dc.subjectтуризамsr
dc.subjectанализаsr
dc.subjectмере за ублажавањеsr
dc.subjectRisksr
dc.subjectcrisissr
dc.subjecttourismsr
dc.subjectanalysissr
dc.subjectmitigation measuressr
dc.titleРизици и ограничења у туризму - анализа предложених мераsr
dc.titleRisk and limitations in tourism - analysis of proposed measuressr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.spage112
dc.citation.epage113
dc.identifier.fulltexthttp://gery.gef.bg.ac.rs/bitstream/id/3493/bitstream_3493.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1179
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу