Туристичка мотивација младих у Србији
Abstract
Мотивацију туриста чине они фактори који их покрећу ка предузимању путовања. Ове жеље, потребе и склоности утичу на начин перцепције потенцијалних дестинација, те стога имају додатни маркетиншки значај. Циљ овог истраживања је идентификација доминантних димензија туристичке мотивације младих у Србији и утврђивање разлика у мотивацији у зависности од социо-демографских, географских и туристичких одлика. У истраживању је учествовало 311 потенцијалних омладинских туриста. На основу резултата издвојена су четири мотивациона фактора са укупно 13 појединачних мотива – одмор (ослобађање од стреса, бег од рутине и одмор), здравље (рекреација, приближавање природи и унапређење
здравља), откриће (стицање нових сазнања, искуство другачијег начина живота, упознавање нових људи, посета новим местима и доживљавање нечег новог) и провод (забава и авантура). Здравље је идентификовано као најмање важан фактор у туристичкој мотивацији, док су одмор, откриће и провод на сличном нивоу и представљају снаж...не мотиве. Утврђено је да здравље и откриће у већој мери мотивишу жене него мушкарце. Испитаници чије пребивалиште се налази у граду и они који су из градског насеља Београда су више мотивисани одмором него испитаници са села и из остатка Србије. Провод у већој мери мотивише запослене, жене и оне који имају скорије искуство путовања у Србији. Нису утврђене разлике у мотивацији у зависности од типа дестинације коју би испитаници желели да посете.
Keywords:
мотивација / омладина / туристичка тражња / СрбијаSource:
Зборник радова Међународна научна конференција „Туризам у савременом европском и евроазијском простору” ‒ стање, проблеми, изазови, перспективе”, 2022, 559-569Publisher:
- Висока школа за туризам и хотелијерство - Требиње
Collections
Institution/Community
Geografski fakultetTY - CONF AU - Тодоровић, Никола AU - Весић, Марина AU - Белиј Радин, Марија PY - 2022 UR - http://gery.gef.bg.ac.rs/handle/123456789/1147 AB - Мотивацију туриста чине они фактори који их покрећу ка предузимању путовања. Ове жеље, потребе и склоности утичу на начин перцепције потенцијалних дестинација, те стога имају додатни маркетиншки значај. Циљ овог истраживања је идентификација доминантних димензија туристичке мотивације младих у Србији и утврђивање разлика у мотивацији у зависности од социо-демографских, географских и туристичких одлика. У истраживању је учествовало 311 потенцијалних омладинских туриста. На основу резултата издвојена су четири мотивациона фактора са укупно 13 појединачних мотива – одмор (ослобађање од стреса, бег од рутине и одмор), здравље (рекреација, приближавање природи и унапређење здравља), откриће (стицање нових сазнања, искуство другачијег начина живота, упознавање нових људи, посета новим местима и доживљавање нечег новог) и провод (забава и авантура). Здравље је идентификовано као најмање важан фактор у туристичкој мотивацији, док су одмор, откриће и провод на сличном нивоу и представљају снажне мотиве. Утврђено је да здравље и откриће у већој мери мотивишу жене него мушкарце. Испитаници чије пребивалиште се налази у граду и они који су из градског насеља Београда су више мотивисани одмором него испитаници са села и из остатка Србије. Провод у већој мери мотивише запослене, жене и оне који имају скорије искуство путовања у Србији. Нису утврђене разлике у мотивацији у зависности од типа дестинације коју би испитаници желели да посете. PB - Висока школа за туризам и хотелијерство - Требиње C3 - Зборник радова Међународна научна конференција „Туризам у савременом европском и евроазијском простору” ‒ стање, проблеми, изазови, перспективе” T1 - Туристичка мотивација младих у Србији SP - 559 EP - 569 ER -
@conference{ author = "Тодоровић, Никола and Весић, Марина and Белиј Радин, Марија", year = "2022", abstract = "Мотивацију туриста чине они фактори који их покрећу ка предузимању путовања. Ове жеље, потребе и склоности утичу на начин перцепције потенцијалних дестинација, те стога имају додатни маркетиншки значај. Циљ овог истраживања је идентификација доминантних димензија туристичке мотивације младих у Србији и утврђивање разлика у мотивацији у зависности од социо-демографских, географских и туристичких одлика. У истраживању је учествовало 311 потенцијалних омладинских туриста. На основу резултата издвојена су четири мотивациона фактора са укупно 13 појединачних мотива – одмор (ослобађање од стреса, бег од рутине и одмор), здравље (рекреација, приближавање природи и унапређење здравља), откриће (стицање нових сазнања, искуство другачијег начина живота, упознавање нових људи, посета новим местима и доживљавање нечег новог) и провод (забава и авантура). Здравље је идентификовано као најмање важан фактор у туристичкој мотивацији, док су одмор, откриће и провод на сличном нивоу и представљају снажне мотиве. Утврђено је да здравље и откриће у већој мери мотивишу жене него мушкарце. Испитаници чије пребивалиште се налази у граду и они који су из градског насеља Београда су више мотивисани одмором него испитаници са села и из остатка Србије. Провод у већој мери мотивише запослене, жене и оне који имају скорије искуство путовања у Србији. Нису утврђене разлике у мотивацији у зависности од типа дестинације коју би испитаници желели да посете.", publisher = "Висока школа за туризам и хотелијерство - Требиње", journal = "Зборник радова Међународна научна конференција „Туризам у савременом европском и евроазијском простору” ‒ стање, проблеми, изазови, перспективе”", title = "Туристичка мотивација младих у Србији", pages = "559-569" }
Тодоровић, Н., Весић, М.,& Белиј Радин, М.. (2022). Туристичка мотивација младих у Србији. in Зборник радова Међународна научна конференција „Туризам у савременом европском и евроазијском простору” ‒ стање, проблеми, изазови, перспективе” Висока школа за туризам и хотелијерство - Требиње., 559-569.
Тодоровић Н, Весић М, Белиј Радин М. Туристичка мотивација младих у Србији. in Зборник радова Међународна научна конференција „Туризам у савременом европском и евроазијском простору” ‒ стање, проблеми, изазови, перспективе”. 2022;:559-569..
Тодоровић, Никола, Весић, Марина, Белиј Радин, Марија, "Туристичка мотивација младих у Србији" in Зборник радова Међународна научна конференција „Туризам у савременом европском и евроазијском простору” ‒ стање, проблеми, изазови, перспективе” (2022):559-569.