Одлике пејзажних туристичких мотива
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Иако су широко распрострањени елементи туристичке понуде, пејзажи нису довољно истражени, посебно у односу на друге културне туристичке мотиве. Елементи пејзажа могу бити материјални и нематеријални, а њихова заступљеност и комбинација одређују карактер пејзажа и његову припадност одређеном типу. Имају поливалентно дејство, што их чини комплексним туристичким мотивима, али притом отежава њихову диференцијацију и условљава њихов комплементаран карактер. Естетски атрактивни атрибути везују се првенствено, али не искључиво, за природне пејзаже. Рекреативни атрибути пејзажа су специфични зато што се не везују за физичкогеографски већ визуелни агенс. Куриозитетни атрибути су нарочито присутни код културних пејзажа. Знамените атрибуте имају пејзажи историјских бојних поља, они који су инспирисали позната уметничка дела и урбани пејзажи са истакнутим знаменитим објектима.
Although they are widespread elements of tourism offer, landscapes are nоt sufficiently researched, especially compared to other cultural tourism motives. Elements of a landscape are either material or untangible and their presence and combination determine landscape character and its belonging to a certain type. They have polyvalent effect, which makes them complex tourism motives, but impedes their differentiation and conditions their complementary character. Aesthetic attractive attributes are foremost, but not exclusively linked to natural landscapes. Recreational attributes of a landscape are specific for not being linked to a physical geographical agent, but a viusal one instead. Rarity attributes are especially present in cultural landscapes. Prominent attributes are present in historical battlefields landscapes, those which inspired famous works of art and urban landscapes with featured prominent elements.
Ključne reči:
пејзаж / туристички мотив / атрактивни атрибут / landscape / tourism motive / attractive attributeIzvor:
HIT menadžment: menadžment u hotelijerstvu i turizmu, 2015, 3, 2, 7-16Izdavač:
- Fakultet za hotelijerstvo i turizam u Vrnjačkoj Banji
URI
http://www.htmanagementvb.com/index.php/HITM/article/view/126http://gery.gef.bg.ac.rs/handle/123456789/1129
Kolekcije
Institucija/grupa
Geografski fakultetTY - JOUR AU - Todorović, Nikola PY - 2015 UR - http://www.htmanagementvb.com/index.php/HITM/article/view/126 UR - http://gery.gef.bg.ac.rs/handle/123456789/1129 AB - Иако су широко распрострањени елементи туристичке понуде, пејзажи нису довољно истражени, посебно у односу на друге културне туристичке мотиве. Елементи пејзажа могу бити материјални и нематеријални, а њихова заступљеност и комбинација одређују карактер пејзажа и његову припадност одређеном типу. Имају поливалентно дејство, што их чини комплексним туристичким мотивима, али притом отежава њихову диференцијацију и условљава њихов комплементаран карактер. Естетски атрактивни атрибути везују се првенствено, али не искључиво, за природне пејзаже. Рекреативни атрибути пејзажа су специфични зато што се не везују за физичкогеографски већ визуелни агенс. Куриозитетни атрибути су нарочито присутни код културних пејзажа. Знамените атрибуте имају пејзажи историјских бојних поља, они који су инспирисали позната уметничка дела и урбани пејзажи са истакнутим знаменитим објектима. AB - Although they are widespread elements of tourism offer, landscapes are nоt sufficiently researched, especially compared to other cultural tourism motives. Elements of a landscape are either material or untangible and their presence and combination determine landscape character and its belonging to a certain type. They have polyvalent effect, which makes them complex tourism motives, but impedes their differentiation and conditions their complementary character. Aesthetic attractive attributes are foremost, but not exclusively linked to natural landscapes. Recreational attributes of a landscape are specific for not being linked to a physical geographical agent, but a viusal one instead. Rarity attributes are especially present in cultural landscapes. Prominent attributes are present in historical battlefields landscapes, those which inspired famous works of art and urban landscapes with featured prominent elements. PB - Fakultet za hotelijerstvo i turizam u Vrnjačkoj Banji T2 - HIT menadžment: menadžment u hotelijerstvu i turizmu T1 - Одлике пејзажних туристичких мотива VL - 3 IS - 2 SP - 7 EP - 16 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1129 ER -
@article{ author = "Todorović, Nikola", year = "2015", abstract = "Иако су широко распрострањени елементи туристичке понуде, пејзажи нису довољно истражени, посебно у односу на друге културне туристичке мотиве. Елементи пејзажа могу бити материјални и нематеријални, а њихова заступљеност и комбинација одређују карактер пејзажа и његову припадност одређеном типу. Имају поливалентно дејство, што их чини комплексним туристичким мотивима, али притом отежава њихову диференцијацију и условљава њихов комплементаран карактер. Естетски атрактивни атрибути везују се првенствено, али не искључиво, за природне пејзаже. Рекреативни атрибути пејзажа су специфични зато што се не везују за физичкогеографски већ визуелни агенс. Куриозитетни атрибути су нарочито присутни код културних пејзажа. Знамените атрибуте имају пејзажи историјских бојних поља, они који су инспирисали позната уметничка дела и урбани пејзажи са истакнутим знаменитим објектима., Although they are widespread elements of tourism offer, landscapes are nоt sufficiently researched, especially compared to other cultural tourism motives. Elements of a landscape are either material or untangible and their presence and combination determine landscape character and its belonging to a certain type. They have polyvalent effect, which makes them complex tourism motives, but impedes their differentiation and conditions their complementary character. Aesthetic attractive attributes are foremost, but not exclusively linked to natural landscapes. Recreational attributes of a landscape are specific for not being linked to a physical geographical agent, but a viusal one instead. Rarity attributes are especially present in cultural landscapes. Prominent attributes are present in historical battlefields landscapes, those which inspired famous works of art and urban landscapes with featured prominent elements.", publisher = "Fakultet za hotelijerstvo i turizam u Vrnjačkoj Banji", journal = "HIT menadžment: menadžment u hotelijerstvu i turizmu", title = "Одлике пејзажних туристичких мотива", volume = "3", number = "2", pages = "7-16", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1129" }
Todorović, N.. (2015). Одлике пејзажних туристичких мотива. in HIT menadžment: menadžment u hotelijerstvu i turizmu Fakultet za hotelijerstvo i turizam u Vrnjačkoj Banji., 3(2), 7-16. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1129
Todorović N. Одлике пејзажних туристичких мотива. in HIT menadžment: menadžment u hotelijerstvu i turizmu. 2015;3(2):7-16. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1129 .
Todorović, Nikola, "Одлике пејзажних туристичких мотива" in HIT menadžment: menadžment u hotelijerstvu i turizmu, 3, no. 2 (2015):7-16, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1129 .