GERY - Faculty of Geography Repository
University of Belgrade - Faculty of Geography
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   GERY
  • Geografski fakultet
  • Radovi istraživača
  • View Item
  •   GERY
  • Geografski fakultet
  • Radovi istraživača
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Одлике пејзажних туристичких мотива

Thumbnail
2015
Odlike pejzažnih turističkih motiva (288.1Kb)
Authors
Todorović, Nikola
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Иако су широко распрострањени елементи туристичке понуде, пејзажи нису довољно истражени, посебно у односу на друге културне туристичке мотиве. Елементи пејзажа могу бити материјални и нематеријални, а њихова заступљеност и комбинација одређују карактер пејзажа и његову припадност одређеном типу. Имају поливалентно дејство, што их чини комплексним туристичким мотивима, али притом отежава њихову диференцијацију и условљава њихов комплементаран карактер. Естетски атрактивни атрибути везују се првенствено, али не искључиво, за природне пејзаже. Рекреативни атрибути пејзажа су специфични зато што се не везују за физичкогеографски већ визуелни агенс. Куриозитетни атрибути су нарочито присутни код културних пејзажа. Знамените атрибуте имају пејзажи историјских бојних поља, они који су инспирисали позната уметничка дела и урбани пејзажи са истакнутим знаменитим објектима.
Although they are widespread elements of tourism offer, landscapes are nоt sufficiently researched, especially compared to other cultural tourism motives. Elements of a landscape are either material or untangible and their presence and combination determine landscape character and its belonging to a certain type. They have polyvalent effect, which makes them complex tourism motives, but impedes their differentiation and conditions their complementary character. Aesthetic attractive attributes are foremost, but not exclusively linked to natural landscapes. Recreational attributes of a landscape are specific for not being linked to a physical geographical agent, but a viusal one instead. Rarity attributes are especially present in cultural landscapes. Prominent attributes are present in historical battlefields landscapes, those which inspired famous works of art and urban landscapes with featured prominent elements.
Keywords:
пејзаж / туристички мотив / атрактивни атрибут / landscape / tourism motive / attractive attribute
Source:
HIT menadžment: menadžment u hotelijerstvu i turizmu, 2015, 3, 2, 7-16
Publisher:
  • Fakultet za hotelijerstvo i turizam u Vrnjačkoj Banji

ISSN: 2334-8267

[ Google Scholar ]
URI
http://www.htmanagementvb.com/index.php/HITM/article/view/126
http://gery.gef.bg.ac.rs/handle/123456789/1129
Collections
  • Radovi istraživača
Institution/Community
Geografski fakultet
TY  - JOUR
AU  - Todorović, Nikola
PY  - 2015
UR  - http://www.htmanagementvb.com/index.php/HITM/article/view/126
UR  - http://gery.gef.bg.ac.rs/handle/123456789/1129
AB  - Иако су широко распрострањени елементи туристичке понуде, пејзажи нису довољно истражени, посебно у односу на друге културне туристичке мотиве. Елементи пејзажа могу бити материјални и нематеријални, а њихова заступљеност и комбинација одређују карактер пејзажа и његову припадност одређеном типу. Имају поливалентно дејство, што их чини комплексним туристичким мотивима, али притом отежава њихову диференцијацију и условљава њихов комплементаран карактер. Естетски атрактивни атрибути везују се првенствено, али не искључиво, за природне пејзаже. Рекреативни атрибути пејзажа су специфични зато што се не везују за физичкогеографски већ визуелни агенс. Куриозитетни атрибути су нарочито присутни код културних пејзажа. Знамените атрибуте имају пејзажи историјских бојних поља, они који су инспирисали позната уметничка дела и урбани пејзажи са истакнутим знаменитим објектима.
AB  - Although they are widespread elements of tourism offer, landscapes are nоt sufficiently researched, especially compared to other cultural tourism motives. Elements of a landscape are either material or untangible and their presence and combination determine landscape character and its belonging to a certain type. They have polyvalent effect, which makes them complex tourism motives, but impedes their differentiation and conditions their complementary character. Aesthetic attractive attributes are foremost, but not exclusively linked to natural landscapes. Recreational attributes of a landscape are specific for not being linked to a physical geographical agent, but a viusal one instead. Rarity attributes are especially present in cultural landscapes. Prominent attributes are present in historical battlefields landscapes, those which inspired famous works of art and urban landscapes with featured prominent elements.
PB  - Fakultet za hotelijerstvo i turizam u Vrnjačkoj Banji
T2  - HIT menadžment: menadžment u hotelijerstvu i turizmu
T1  - Одлике пејзажних туристичких мотива
VL  - 3
IS  - 2
SP  - 7
EP  - 16
ER  - 
@article{
author = "Todorović, Nikola",
year = "2015",
abstract = "Иако су широко распрострањени елементи туристичке понуде, пејзажи нису довољно истражени, посебно у односу на друге културне туристичке мотиве. Елементи пејзажа могу бити материјални и нематеријални, а њихова заступљеност и комбинација одређују карактер пејзажа и његову припадност одређеном типу. Имају поливалентно дејство, што их чини комплексним туристичким мотивима, али притом отежава њихову диференцијацију и условљава њихов комплементаран карактер. Естетски атрактивни атрибути везују се првенствено, али не искључиво, за природне пејзаже. Рекреативни атрибути пејзажа су специфични зато што се не везују за физичкогеографски већ визуелни агенс. Куриозитетни атрибути су нарочито присутни код културних пејзажа. Знамените атрибуте имају пејзажи историјских бојних поља, они који су инспирисали позната уметничка дела и урбани пејзажи са истакнутим знаменитим објектима., Although they are widespread elements of tourism offer, landscapes are nоt sufficiently researched, especially compared to other cultural tourism motives. Elements of a landscape are either material or untangible and their presence and combination determine landscape character and its belonging to a certain type. They have polyvalent effect, which makes them complex tourism motives, but impedes their differentiation and conditions their complementary character. Aesthetic attractive attributes are foremost, but not exclusively linked to natural landscapes. Recreational attributes of a landscape are specific for not being linked to a physical geographical agent, but a viusal one instead. Rarity attributes are especially present in cultural landscapes. Prominent attributes are present in historical battlefields landscapes, those which inspired famous works of art and urban landscapes with featured prominent elements.",
publisher = "Fakultet za hotelijerstvo i turizam u Vrnjačkoj Banji",
journal = "HIT menadžment: menadžment u hotelijerstvu i turizmu",
title = "Одлике пејзажних туристичких мотива",
volume = "3",
number = "2",
pages = "7-16"
}
Todorović, N.. (2015). Одлике пејзажних туристичких мотива. in HIT menadžment: menadžment u hotelijerstvu i turizmu
Fakultet za hotelijerstvo i turizam u Vrnjačkoj Banji., 3(2), 7-16.
Todorović N. Одлике пејзажних туристичких мотива. in HIT menadžment: menadžment u hotelijerstvu i turizmu. 2015;3(2):7-16..
Todorović, Nikola, "Одлике пејзажних туристичких мотива" in HIT menadžment: menadžment u hotelijerstvu i turizmu, 3, no. 2 (2015):7-16.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About GERY - GEography RepositoRY | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About GERY - GEography RepositoRY | Send Feedback

OpenAIRERCUB