Анализа садржаја путописних блогова као средство идентификације елемената туристичког имиџа Београда
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Путописни блогови представљају једно од најзначајнијих средстава комуникације међу туристима, која има кључну улогу у обликовању имиџа туристичке дестинације. Сазнања о туристичком имиџу Београда и порукама о њему које се преносе међу туристима нису на задовољавајућем нивоу. Циљ овог истраживања је идентификовање елемената туристичког имиџа Београда перципираног од стране ауторâ путописних блогова о Београду. Као метод истраживања коришћена је анализа учесталости појединачних појмова у обједињеном тексту 30 блогова објављених у периоду 2010–2015. године. Анализа извршена у програму ATLAS.ti 6.0 показала је да се 2.182 речи у тексту јављају два или више пута. На основу критеријума довољне учесталости и релевантности ода брано је 95 појмова који ће представљати предмет дискусије. Груписањем међусобно повезаних појмова долази се до закључка да су најчешће помињане туристичке атракције културно-историјско наслеђе, реке, гастрономија и ноћни живот. Најчешће помињана појединачна атракција је... Београдска тврђава. Свега три анализирана појма имају негативну конотацију, при чему се сва три односе на историју. Запажа се велика учесталост појмова „лепо“ и „добро“, као и мању учесталост појмова који се везују за виши степен задовољства, попут „веома добро“ и „задивљујуће“. Будућа истраживања би требало да на већем узорку анализу учесталости појединачних речи до пуне анализом учесталости групâ речи.
Travel blogs represent one of the most important instruments of inter-tourist communication, which further has a key role in the formation of the tourist destination’s image. The knowledge about Belgrade’s tourist image and related messages which are being spread among tourists are not on a satisfactory level. The aim of this research is identification of Belgrade’s tourist image elements perceived by the authors of Belgrade-related travel blogs. As a research method, content analysis of the frequency of single terms was applied on a joint text extracted from 30 blogs published from 2010 to 2015. The analysis performed in the ATLAS.ti 6.0 programme showed that 2,182 words appear in the text more than once. Based on the criteria of sufficient frequency and relevance, 95 terms were chosen for the discussion. By grouping inter-connected terms, a conclusion was reached that the most frequently mentioned tourist attractions are cultural-historical heritage, rivers, gastronomy and nightlife.... The most frequently mentioned single attraction is the Belgrade Fortress. Only three ana lysed terms have negative conotations, whereby all three of them are history-related. A large frequency of terms “pretty/beautiful” and “good/well/nice” is noticed, as well as a lesser frequency of terms related to a higher level of satisfaction, such as “great” and “amazing”. The future research should use frequency analysis of groups of terms to supplement the frequency analysis of single terms, but also on a larger sample.
Keywords:
путописни блогови / туристички имиџ / Београд / анализа садржаја / travel blogs / tourist image / Belgrade / content analysisSource:
Зборник радова младих истраживача са Четвртог српског конгреса географа са међународним учешћем „Достигнућа, актуелности и изазови географске науке и праксе“, 2015, 187-192Publisher:
- Универзитет у Београду - Географски факултет
Collections
Institution/Community
Geografski fakultetTY - CONF AU - Todorović, Nikola PY - 2015 UR - http://gery.gef.bg.ac.rs/handle/123456789/1128 AB - Путописни блогови представљају једно од најзначајнијих средстава комуникације међу туристима, која има кључну улогу у обликовању имиџа туристичке дестинације. Сазнања о туристичком имиџу Београда и порукама о њему које се преносе међу туристима нису на задовољавајућем нивоу. Циљ овог истраживања је идентификовање елемената туристичког имиџа Београда перципираног од стране ауторâ путописних блогова о Београду. Као метод истраживања коришћена је анализа учесталости појединачних појмова у обједињеном тексту 30 блогова објављених у периоду 2010–2015. године. Анализа извршена у програму ATLAS.ti 6.0 показала је да се 2.182 речи у тексту јављају два или више пута. На основу критеријума довољне учесталости и релевантности ода брано је 95 појмова који ће представљати предмет дискусије. Груписањем међусобно повезаних појмова долази се до закључка да су најчешће помињане туристичке атракције културно-историјско наслеђе, реке, гастрономија и ноћни живот. Најчешће помињана појединачна атракција је Београдска тврђава. Свега три анализирана појма имају негативну конотацију, при чему се сва три односе на историју. Запажа се велика учесталост појмова „лепо“ и „добро“, као и мању учесталост појмова који се везују за виши степен задовољства, попут „веома добро“ и „задивљујуће“. Будућа истраживања би требало да на већем узорку анализу учесталости појединачних речи до пуне анализом учесталости групâ речи. AB - Travel blogs represent one of the most important instruments of inter-tourist communication, which further has a key role in the formation of the tourist destination’s image. The knowledge about Belgrade’s tourist image and related messages which are being spread among tourists are not on a satisfactory level. The aim of this research is identification of Belgrade’s tourist image elements perceived by the authors of Belgrade-related travel blogs. As a research method, content analysis of the frequency of single terms was applied on a joint text extracted from 30 blogs published from 2010 to 2015. The analysis performed in the ATLAS.ti 6.0 programme showed that 2,182 words appear in the text more than once. Based on the criteria of sufficient frequency and relevance, 95 terms were chosen for the discussion. By grouping inter-connected terms, a conclusion was reached that the most frequently mentioned tourist attractions are cultural-historical heritage, rivers, gastronomy and nightlife. The most frequently mentioned single attraction is the Belgrade Fortress. Only three ana lysed terms have negative conotations, whereby all three of them are history-related. A large frequency of terms “pretty/beautiful” and “good/well/nice” is noticed, as well as a lesser frequency of terms related to a higher level of satisfaction, such as “great” and “amazing”. The future research should use frequency analysis of groups of terms to supplement the frequency analysis of single terms, but also on a larger sample. PB - Универзитет у Београду - Географски факултет C3 - Зборник радова младих истраживача са Четвртог српског конгреса географа са међународним учешћем „Достигнућа, актуелности и изазови географске науке и праксе“ T1 - Анализа садржаја путописних блогова као средство идентификације елемената туристичког имиџа Београда SP - 187 EP - 192 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1128 ER -
@conference{ author = "Todorović, Nikola", year = "2015", abstract = "Путописни блогови представљају једно од најзначајнијих средстава комуникације међу туристима, која има кључну улогу у обликовању имиџа туристичке дестинације. Сазнања о туристичком имиџу Београда и порукама о њему које се преносе међу туристима нису на задовољавајућем нивоу. Циљ овог истраживања је идентификовање елемената туристичког имиџа Београда перципираног од стране ауторâ путописних блогова о Београду. Као метод истраживања коришћена је анализа учесталости појединачних појмова у обједињеном тексту 30 блогова објављених у периоду 2010–2015. године. Анализа извршена у програму ATLAS.ti 6.0 показала је да се 2.182 речи у тексту јављају два или више пута. На основу критеријума довољне учесталости и релевантности ода брано је 95 појмова који ће представљати предмет дискусије. Груписањем међусобно повезаних појмова долази се до закључка да су најчешће помињане туристичке атракције културно-историјско наслеђе, реке, гастрономија и ноћни живот. Најчешће помињана појединачна атракција је Београдска тврђава. Свега три анализирана појма имају негативну конотацију, при чему се сва три односе на историју. Запажа се велика учесталост појмова „лепо“ и „добро“, као и мању учесталост појмова који се везују за виши степен задовољства, попут „веома добро“ и „задивљујуће“. Будућа истраживања би требало да на већем узорку анализу учесталости појединачних речи до пуне анализом учесталости групâ речи., Travel blogs represent one of the most important instruments of inter-tourist communication, which further has a key role in the formation of the tourist destination’s image. The knowledge about Belgrade’s tourist image and related messages which are being spread among tourists are not on a satisfactory level. The aim of this research is identification of Belgrade’s tourist image elements perceived by the authors of Belgrade-related travel blogs. As a research method, content analysis of the frequency of single terms was applied on a joint text extracted from 30 blogs published from 2010 to 2015. The analysis performed in the ATLAS.ti 6.0 programme showed that 2,182 words appear in the text more than once. Based on the criteria of sufficient frequency and relevance, 95 terms were chosen for the discussion. By grouping inter-connected terms, a conclusion was reached that the most frequently mentioned tourist attractions are cultural-historical heritage, rivers, gastronomy and nightlife. The most frequently mentioned single attraction is the Belgrade Fortress. Only three ana lysed terms have negative conotations, whereby all three of them are history-related. A large frequency of terms “pretty/beautiful” and “good/well/nice” is noticed, as well as a lesser frequency of terms related to a higher level of satisfaction, such as “great” and “amazing”. The future research should use frequency analysis of groups of terms to supplement the frequency analysis of single terms, but also on a larger sample.", publisher = "Универзитет у Београду - Географски факултет", journal = "Зборник радова младих истраживача са Четвртог српског конгреса географа са међународним учешћем „Достигнућа, актуелности и изазови географске науке и праксе“", title = "Анализа садржаја путописних блогова као средство идентификације елемената туристичког имиџа Београда", pages = "187-192", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1128" }
Todorović, N.. (2015). Анализа садржаја путописних блогова као средство идентификације елемената туристичког имиџа Београда. in Зборник радова младих истраживача са Четвртог српског конгреса географа са међународним учешћем „Достигнућа, актуелности и изазови географске науке и праксе“ Универзитет у Београду - Географски факултет., 187-192. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1128
Todorović N. Анализа садржаја путописних блогова као средство идентификације елемената туристичког имиџа Београда. in Зборник радова младих истраживача са Четвртог српског конгреса географа са међународним учешћем „Достигнућа, актуелности и изазови географске науке и праксе“. 2015;:187-192. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1128 .
Todorović, Nikola, "Анализа садржаја путописних блогова као средство идентификације елемената туристичког имиџа Београда" in Зборник радова младих истраживача са Четвртог српског конгреса географа са међународним учешћем „Достигнућа, актуелности и изазови географске науке и праксе“ (2015):187-192, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1128 .