Interdependence of transportation mobility, accessibility and spatial urban structure
Međuzavisnost saobraćajne pokretljivosti, dostupnosti i prostorne strukture grada
2005
Preuzimanje 🢃
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
The main issue in many transportation-geographical studies is to find a solution for reducing the negative effects of intensive development of transportation in urban areas, such are environmental impact of transportation, increased areas covered with transportation infrastructure congestions etc, without reducing the positive effects of this development. One of the possible solutions is to limit transportation mobility in the way that would not have the negative influence on accessibility. In this context especially nowadays, the concept of 'sustainable accessibility' has been stressed, beside the concept of 'sustainable city'.
Brojne saobraćajno-geografske studije se bave iznalaženjem rešenja koja bi mogla ublažiti negativne efekte intenzivnog razvoja saobraćaja u urbanim sredinama, kao što su ugrožavanje životne sredine, povećanje površina pod saobraćajnim infrastrukturama, zakrčivanje postojećih saobraćajnica sve većim brojem prevoznih sredstava itd., istovremeno ne umanjujući pozitivne efekte tog razvoja. Jedno od mogućih rešenja se vidi u smanjivanju saobraćajne pokretljivosti u smislu pređenih kilometara, koje ne bi imalo negativnih posledica po dostupnost. U tom kontekstu se sve češće, pored koncepta "održivih gradova", naglašava značaj i takozvane "održive dostupnosti".
Ključne reči:
transportation mobility / transportation accessibility / city structure / saobraćajna pokretljivost / saobraćajna dostupnost / struktura gradaIzvor:
Zbornik radova - Geografski fakultet Univerziteta u Beogradu, 2005, 53, 45-52Izdavač:
- Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet
Kolekcije
Institucija/grupa
Geografski fakultetTY - JOUR AU - Ratkaj, Ivan PY - 2005 UR - https://gery.gef.bg.ac.rs/handle/123456789/111 AB - The main issue in many transportation-geographical studies is to find a solution for reducing the negative effects of intensive development of transportation in urban areas, such are environmental impact of transportation, increased areas covered with transportation infrastructure congestions etc, without reducing the positive effects of this development. One of the possible solutions is to limit transportation mobility in the way that would not have the negative influence on accessibility. In this context especially nowadays, the concept of 'sustainable accessibility' has been stressed, beside the concept of 'sustainable city'. AB - Brojne saobraćajno-geografske studije se bave iznalaženjem rešenja koja bi mogla ublažiti negativne efekte intenzivnog razvoja saobraćaja u urbanim sredinama, kao što su ugrožavanje životne sredine, povećanje površina pod saobraćajnim infrastrukturama, zakrčivanje postojećih saobraćajnica sve većim brojem prevoznih sredstava itd., istovremeno ne umanjujući pozitivne efekte tog razvoja. Jedno od mogućih rešenja se vidi u smanjivanju saobraćajne pokretljivosti u smislu pređenih kilometara, koje ne bi imalo negativnih posledica po dostupnost. U tom kontekstu se sve češće, pored koncepta "održivih gradova", naglašava značaj i takozvane "održive dostupnosti". PB - Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet T2 - Zbornik radova - Geografski fakultet Univerziteta u Beogradu T1 - Interdependence of transportation mobility, accessibility and spatial urban structure T1 - Međuzavisnost saobraćajne pokretljivosti, dostupnosti i prostorne strukture grada IS - 53 SP - 45 EP - 52 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_111 ER -
@article{ author = "Ratkaj, Ivan", year = "2005", abstract = "The main issue in many transportation-geographical studies is to find a solution for reducing the negative effects of intensive development of transportation in urban areas, such are environmental impact of transportation, increased areas covered with transportation infrastructure congestions etc, without reducing the positive effects of this development. One of the possible solutions is to limit transportation mobility in the way that would not have the negative influence on accessibility. In this context especially nowadays, the concept of 'sustainable accessibility' has been stressed, beside the concept of 'sustainable city'., Brojne saobraćajno-geografske studije se bave iznalaženjem rešenja koja bi mogla ublažiti negativne efekte intenzivnog razvoja saobraćaja u urbanim sredinama, kao što su ugrožavanje životne sredine, povećanje površina pod saobraćajnim infrastrukturama, zakrčivanje postojećih saobraćajnica sve većim brojem prevoznih sredstava itd., istovremeno ne umanjujući pozitivne efekte tog razvoja. Jedno od mogućih rešenja se vidi u smanjivanju saobraćajne pokretljivosti u smislu pređenih kilometara, koje ne bi imalo negativnih posledica po dostupnost. U tom kontekstu se sve češće, pored koncepta "održivih gradova", naglašava značaj i takozvane "održive dostupnosti".", publisher = "Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet", journal = "Zbornik radova - Geografski fakultet Univerziteta u Beogradu", title = "Interdependence of transportation mobility, accessibility and spatial urban structure, Međuzavisnost saobraćajne pokretljivosti, dostupnosti i prostorne strukture grada", number = "53", pages = "45-52", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_111" }
Ratkaj, I.. (2005). Interdependence of transportation mobility, accessibility and spatial urban structure. in Zbornik radova - Geografski fakultet Univerziteta u Beogradu Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet.(53), 45-52. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_111
Ratkaj I. Interdependence of transportation mobility, accessibility and spatial urban structure. in Zbornik radova - Geografski fakultet Univerziteta u Beogradu. 2005;(53):45-52. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_111 .
Ratkaj, Ivan, "Interdependence of transportation mobility, accessibility and spatial urban structure" in Zbornik radova - Geografski fakultet Univerziteta u Beogradu, no. 53 (2005):45-52, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_111 .