Приказ основних података о документу

Destinacijski imidž u omladinskom ekoturizmu Srbije

dc.creatorTodorović, Nikola
dc.creatorBelij Radin, Marija
dc.date.accessioned2021-09-24T15:44:52Z
dc.date.available2021-09-24T15:44:52Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn0350-3593
dc.identifier.urihttps://gery.gef.bg.ac.rs/handle/123456789/1033
dc.description.abstractAlmost half of domestic overnight stays in Serbia in 2019 were made in just five destinations, indicating the need for mitigation of such regional imbalances, particularly given the positive economic effects of domestic tourism. Large number of protected areas in Serbia provide opportunities for ecotourism development, which would make domestic tourist flows more disperse. Despite the important role of destination image in ecotourism development, previous studies of Serbian ecotourism did not focus on this construct. The aim of this study is to advance the knowledge about cognitive and affective image components of Serbian ecotourism destinations, including the role of socio-demographic characteristics and travelling behaviour on these representations. Youth, i.e., student population, represents the target group of the study. Five factors of the cognitive image were identified - General, Hospitality and Safety, Culture, Affordability and Nature. Hypotheses testing showed that cognitive perceptions varied in relation to the destination type and to some extent to previous visitation and gender, while affective responses varied in relation to gender and partially to the destination type and recent domestic travel experience. These findings provide theoretical contributions to ecotourism destination image research and practical implications for the destination managers and national policymakers.EN
dc.description.abstractGotovo polovina domaćih noćenja u Srbiji 2019. godine je ostvarena u svega pet destinacija, što ukazuje na potrebu za ublažavanjem regionalnih nejednakosti, posebno uzevši u obzir pozitivne ekonomske efekte domaćeg turizma. Veliki broj zaštićenih područja Srbije pruža prilike za razvoj ekoturizma, što bi domaće turističke tokove učinilo disperznijima. Uprkos važnoj ulozi destinacijskog imidža u razvoju ekoturizma, prethodne studije ekoturizma Srbije se nisu fokusirale na ovaj konstrukt. Cilj ove studije je unapređenje znanja o kognitivnim i afektivnim komponentama srpskih ekoturističkih destinacija, uključujući ulogu socio-demografskih odlika i turističkog ponašanja na ove predstave. Ciljnu grupu istraživanja predstavlja omladina, odnosno studentska populacija. Identifikovano je pet faktora kognitivnog imidža - opšti, ugostiteljstvo i bezbednost, kultura, priuštivost i priroda. Testiranje hipoteza je pokazalo da se kognitivne percepcije razlikuju u odnosu na destinacijski tip i u određenoj meri na prethodnu posećenost i pol, dok se afektivni odgovori razlikuju u odnosu na pol i delimično na destinacijski tip i skorije iskustvo u domaćem turizmu. Ovi rezultati pružaju teorijski doprinos istraživanju imidža ekoturističkih destinacija i praktične implikacije za upravljače destinacijama i državne kreatore politika.SR
dc.publisherSrpsko geografsko društvo (Serbian Geographical society)
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/176008/RS//
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/176017/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceGlasnik Srpskog geografskog društva (Bulletin of the Serbian Geographical Society)
dc.subjectdestination imageen
dc.subjectecotourismen
dc.subjectdomestic tourismen
dc.subjectSerbiaen
dc.subjectdestinacijski imidžSR
dc.subjectekoturizamSR
dc.subjectdomaći turizamSR
dc.subjectSrbijaSR
dc.titleDestination image in Serbian youth ecotourismen
dc.titleDestinacijski imidž u omladinskom ekoturizmu Srbijesr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractТодоровић, Никола; Белиј-Радин, Марија; Дестинацијски имидж у омладинском екотуризму Србије; Дестинацијски имидж у омладинском екотуризму Србије;
dc.citation.volume100
dc.citation.issue2
dc.citation.spage107
dc.citation.epage128
dc.citation.other100(2): 107-128
dc.citation.rankM51
dc.identifier.doi10.2298/GSGD2002107T
dc.identifier.scopus2-s2.0-85099379258
dc.identifier.fulltexthttps://gery.gef.bg.ac.rs/bitstream/id/28/1031.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1033
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу