Urban traffic and sustainable urban development: Versus methodical access
Gradski saobraćaj i održivi urbani razvoj - tržišni versus planski pristup
Апстракт
Pro-automobile transport strategy has been (for decades) focused on technical improvements of cars, highway development, low urban densities and motorized mobility. This approach is in sharp contrast with (recently more and more popular) concept of sustainable urban development, which promotes compact urban development, higher urban densities, urban public transport and better accessibility.
Poslednjih godina se sve više favorizuje koncept održivog urbanog razvoja, koji promoviše kompaktne urbane forme, veće gustine naseljenosti, odlučniju orijentaciju na korišćenje javnog gradskog saobraćaja (uz pešačenje i bicikl) i koncept pristupnosti. Ovaj je koncept u dramatično] koliziji sa pro-automobilskom saobraćajnom strategijom koja već decenijama promoviše izuzetno niske gustine naseljenosti, tehničko-tehnološka poboljšanja performansi automobila, izgradnju autoputeva, i nagli porast mobilnosti.
Кључне речи:
sustainable urban development / pro-automobile transport strategy / urban planning / održivi urbani razvoj / pro-automobilska saobraćajna strategija / urbano planiranjeИзвор:
Zbornik radova - Geografski fakultet Univerziteta u Beogradu, 2004, 52, 59-82Издавач:
- Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet
Колекције
Институција/група
Geografski fakultetTY - JOUR AU - Jovanović, Miomir PY - 2004 UR - https://gery.gef.bg.ac.rs/handle/123456789/84 AB - Pro-automobile transport strategy has been (for decades) focused on technical improvements of cars, highway development, low urban densities and motorized mobility. This approach is in sharp contrast with (recently more and more popular) concept of sustainable urban development, which promotes compact urban development, higher urban densities, urban public transport and better accessibility. AB - Poslednjih godina se sve više favorizuje koncept održivog urbanog razvoja, koji promoviše kompaktne urbane forme, veće gustine naseljenosti, odlučniju orijentaciju na korišćenje javnog gradskog saobraćaja (uz pešačenje i bicikl) i koncept pristupnosti. Ovaj je koncept u dramatično] koliziji sa pro-automobilskom saobraćajnom strategijom koja već decenijama promoviše izuzetno niske gustine naseljenosti, tehničko-tehnološka poboljšanja performansi automobila, izgradnju autoputeva, i nagli porast mobilnosti. PB - Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet T2 - Zbornik radova - Geografski fakultet Univerziteta u Beogradu T1 - Urban traffic and sustainable urban development: Versus methodical access T1 - Gradski saobraćaj i održivi urbani razvoj - tržišni versus planski pristup IS - 52 SP - 59 EP - 82 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_84 ER -
@article{ author = "Jovanović, Miomir", year = "2004", abstract = "Pro-automobile transport strategy has been (for decades) focused on technical improvements of cars, highway development, low urban densities and motorized mobility. This approach is in sharp contrast with (recently more and more popular) concept of sustainable urban development, which promotes compact urban development, higher urban densities, urban public transport and better accessibility., Poslednjih godina se sve više favorizuje koncept održivog urbanog razvoja, koji promoviše kompaktne urbane forme, veće gustine naseljenosti, odlučniju orijentaciju na korišćenje javnog gradskog saobraćaja (uz pešačenje i bicikl) i koncept pristupnosti. Ovaj je koncept u dramatično] koliziji sa pro-automobilskom saobraćajnom strategijom koja već decenijama promoviše izuzetno niske gustine naseljenosti, tehničko-tehnološka poboljšanja performansi automobila, izgradnju autoputeva, i nagli porast mobilnosti.", publisher = "Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet", journal = "Zbornik radova - Geografski fakultet Univerziteta u Beogradu", title = "Urban traffic and sustainable urban development: Versus methodical access, Gradski saobraćaj i održivi urbani razvoj - tržišni versus planski pristup", number = "52", pages = "59-82", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_84" }
Jovanović, M.. (2004). Urban traffic and sustainable urban development: Versus methodical access. in Zbornik radova - Geografski fakultet Univerziteta u Beogradu Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet.(52), 59-82. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_84
Jovanović M. Urban traffic and sustainable urban development: Versus methodical access. in Zbornik radova - Geografski fakultet Univerziteta u Beogradu. 2004;(52):59-82. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_84 .
Jovanović, Miomir, "Urban traffic and sustainable urban development: Versus methodical access" in Zbornik radova - Geografski fakultet Univerziteta u Beogradu, no. 52 (2004):59-82, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_84 .