Приказ основних података о документу

Učenie i obučenie za predelami klassa

dc.creatorAnđelković, Slađana
dc.creatorStanisavljević-Petrović, Zorica
dc.date.accessioned2021-09-24T15:27:30Z
dc.date.available2021-09-24T15:27:30Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0547-3330
dc.identifier.urihttps://gery.gef.bg.ac.rs/handle/123456789/576
dc.description.abstractOn the level of the organization and methodology of teaching the constructivistic paradigm opens the door of school to stimulating spaces, ambiances where a direct contact with the objects of learning and the authenticity of the ambience are essential determinants of the teaching/learning process. The author's intention is to show, by a thorough account and critical analysis, that ambient classes should justifiably be more represented in school curricula. The central part of the paper deals with advantages and drawbacks of teaching in out-of classroom-ambiences recorded in research reports both from the world and our country. Research results, especially ascertainment about the value of the constructivistic, contextual, integrated approach to the curriculum and opening school to local environment, are in tune with modern tendencies which promote the need for changing and modernizing the teaching process, and can be used as a starting point for further research of different aspects of the ambient classes in our region.en
dc.description.abstractKonstruktivistička paradigma na nivou organizacije i metodike nastave otvara vrata škole ka podsticajnim, stimulativnim prostorima, ambijentima, gde su direktan kontakt sa predmetima saznanja i autentičnost ambijenta bitne odrednice procesa učenja i poučavanja. Cilj rada je da se kroz prikaz i kritičku analizu teorijskih polazišta i refleksija u nastavnoj praksi ukaže na opravdanost sve većeg udela ambijentalne nastave u školskom kurikulumu. Centralni deo rada posvećen je sagledavanju prednosti i nedostataka nastave u vanučioničkim ambijentima u istraživanjima u svetu i kod nas. Rezultati istraživanja, posebno saznanja o vrednosti konstruktivističkog, kontekstualnog, integrisanog pristupa nastavnom kurikulumu, otvaranja škole prema lokalnoj sredini idu u prilog savremenim tendencijama koje promovišu potrebu za menjanjem i osavremenjavanjem nastavnog rada i mogu činiti polaznu osnovu za dalja istraživanja o različitim aspektima primene ambijentalne nastave na našim prostorima. / (ruski) Konstruktivistskaja paradigma na urovne organizacii i metodiki obučenija otkryvaet škol'nye dveri stimulirujuščim prostranstvam, srede, gde prjamoj kontakt s ob''ektami znanij i autentičnost' sredy javljajutsja važnymi faktorami, kotorye opredeljajut obučenie i učenie. Cel' dannoj raboty - provesti kritičeskij analiza teoretičeskih osnov i ih otraženij v pedagogičeskoj praktike i ukazat' na obosnovannost' uveličenija doli obučenija za predelami klassnoj komnaty v programmah obučenija. V central'noj časti raboty privoditsja ocenka preimuščestv i nedostatkov obučenija za predelami klassa na osnove issledovanij, provedennyh v mire i v našej strane. Rezul'taty issledovanija o značenii konstruktivistskogo, kontekstual'nogo i integrirovannogo podhodov k prepodavaniju učebnyh soderžanij, svjaz' školy i lokal'noj sredy - vse ëto idet na pol'zu aktual'nym tendencijam, kotorye podčerkivajut neobhodimost' izmenenija i modernizacii obučenija. Polučennye rezul'taty mogut služit' osnovoj v dal'nejših issledovanijah dannoj problemy.sr
dc.publisherBeograd : Pedagoško društvo Srbije
dc.publisherBeograd : Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179060/RS//
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179074/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceNastava i vaspitanje
dc.subjectambient classesen
dc.subjectconstructivistic approachen
dc.subjectcontexten
dc.subjectintegrated curriculumen
dc.subjectambijentalna nastavasr
dc.subjectkonstruktivistički pristupsr
dc.subjectkontekstsr
dc.subjectintegrisani kurikulum / (ruski) ambient klassysr
dc.subjectkonstruktivistskij podhodsr
dc.subjectkontekstsr
dc.subjectintegrirovannye učebnye plany i programmysr
dc.titleLearning and teaching out of classroom: Ambient classesen
dc.titleUčenie i obučenie za predelami klassaRUS
dc.titleUčenje i poučavanje van učionice - ambijentalna nastavasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dcterms.abstractAнђелковић, Слађана; Станисављевић-Петровић, Зорица; Учење и поучавање ван учионице - амбијентална настава; Учење и поучавање ван учионице - амбијентална настава; Учение и обучение за пределами класса;
dc.citation.volume62
dc.citation.issue1
dc.citation.spage39
dc.citation.epage51
dc.citation.other62(1): 39-51
dc.citation.rankM24
dc.identifier.fulltexthttps://gery.gef.bg.ac.rs/bitstream/id/496/574.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_576
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу