Примена методе учења путем открића при изучавању еколошких садржаја у настави географије
The use of the method of learning by Discovery in the study of ecological contents in geography instruction
Апстракт
У раду су експлицирани принципи системског приступа у планирању наставних метода при изучавању еколошких садржаја у настави географије. Посебна пажња је посвећена методи учења путем открића. Осим теоријског сагледавања методичко-педагошких исхода који се применом ове методе могу остварити у наставном процесу у раду је предложено више примера за њену примену у наставној пракси. Изнете су и активности које треба предузети у циљу отклањања постојећих негативности наставног процеса како би се истраживачка
настава географије при изучавању еколошких садржаја ефикасно изводила.
The principles of the systematic approach in the planning of teaching methods in the study of ecological contents in Geography instruction were explained in the paper. Special emphasis was put on the method of learning by discovery. Besides theoretical explanation of methodical-pedagogical results that can be fulfilled by using this method in the process of teaching, several examples for its application in the teaching practice were suggested in the paper. Moreover, the activities that should be overtaken with the aim of removing the existing negativities of the teaching process were also mentioned in order that the research teaching of Geography would be given efficiently in the study of ecological contents.
Кључне речи:
системски приступ / наставне методе / учење путем открића / експеримент / наставна пракса / systematic approach / teaching methods / learning by discovery / experiment / teaching practiceИзвор:
Zbornik radova - Geografski fakultet Univerziteta u Beogradu, 2009, 57, 257-284Издавач:
- Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet
Колекције
Институција/група
Geografski fakultetTY - JOUR AU - Јовановић, Славољуб AU - Живковић, Љиљана PY - 2009 UR - http://gery.gef.bg.ac.rs/handle/123456789/1655 AB - У раду су експлицирани принципи системског приступа у планирању наставних метода при изучавању еколошких садржаја у настави географије. Посебна пажња је посвећена методи учења путем открића. Осим теоријског сагледавања методичко-педагошких исхода који се применом ове методе могу остварити у наставном процесу у раду је предложено више примера за њену примену у наставној пракси. Изнете су и активности које треба предузети у циљу отклањања постојећих негативности наставног процеса како би се истраживачка настава географије при изучавању еколошких садржаја ефикасно изводила. AB - The principles of the systematic approach in the planning of teaching methods in the study of ecological contents in Geography instruction were explained in the paper. Special emphasis was put on the method of learning by discovery. Besides theoretical explanation of methodical-pedagogical results that can be fulfilled by using this method in the process of teaching, several examples for its application in the teaching practice were suggested in the paper. Moreover, the activities that should be overtaken with the aim of removing the existing negativities of the teaching process were also mentioned in order that the research teaching of Geography would be given efficiently in the study of ecological contents. PB - Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet T2 - Zbornik radova - Geografski fakultet Univerziteta u Beogradu T1 - Примена методе учења путем открића при изучавању еколошких садржаја у настави географије T1 - The use of the method of learning by Discovery in the study of ecological contents in geography instruction VL - 57 SP - 257 EP - 284 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1655 ER -
@article{ author = "Јовановић, Славољуб and Живковић, Љиљана", year = "2009", abstract = "У раду су експлицирани принципи системског приступа у планирању наставних метода при изучавању еколошких садржаја у настави географије. Посебна пажња је посвећена методи учења путем открића. Осим теоријског сагледавања методичко-педагошких исхода који се применом ове методе могу остварити у наставном процесу у раду је предложено више примера за њену примену у наставној пракси. Изнете су и активности које треба предузети у циљу отклањања постојећих негативности наставног процеса како би се истраживачка настава географије при изучавању еколошких садржаја ефикасно изводила., The principles of the systematic approach in the planning of teaching methods in the study of ecological contents in Geography instruction were explained in the paper. Special emphasis was put on the method of learning by discovery. Besides theoretical explanation of methodical-pedagogical results that can be fulfilled by using this method in the process of teaching, several examples for its application in the teaching practice were suggested in the paper. Moreover, the activities that should be overtaken with the aim of removing the existing negativities of the teaching process were also mentioned in order that the research teaching of Geography would be given efficiently in the study of ecological contents.", publisher = "Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet", journal = "Zbornik radova - Geografski fakultet Univerziteta u Beogradu", title = "Примена методе учења путем открића при изучавању еколошких садржаја у настави географије, The use of the method of learning by Discovery in the study of ecological contents in geography instruction", volume = "57", pages = "257-284", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1655" }
Јовановић, С.,& Живковић, Љ.. (2009). Примена методе учења путем открића при изучавању еколошких садржаја у настави географије. in Zbornik radova - Geografski fakultet Univerziteta u Beogradu Beograd : Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet., 57, 257-284. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1655
Јовановић С, Живковић Љ. Примена методе учења путем открића при изучавању еколошких садржаја у настави географије. in Zbornik radova - Geografski fakultet Univerziteta u Beogradu. 2009;57:257-284. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1655 .
Јовановић, Славољуб, Живковић, Љиљана, "Примена методе учења путем открића при изучавању еколошких садржаја у настави географије" in Zbornik radova - Geografski fakultet Univerziteta u Beogradu, 57 (2009):257-284, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_gery_1655 .